آغاز طرح محله محور و خانواده محور برای پیشگیری از کرونا در تربت حیدریه

معاون فنی معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه گفت: طرح محله محور وخانواده محور با هدف پیشگیری از ابتلا به کرونا در جمعیت تحت پوشش این دانشگاه آغاز شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، ؛ ابراهیم تیموری معاون فنی معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه گفت: هدف کلی این طرح آموزش، بیماریابی، قرنطینه و درمان در خانه، کنترل و قطع زنجیره ویروس کرونا است و این برنامه با مشارکت نیرو‌های بسیج، هلال احمر، دستگاه‌های اجرایی و مردم اجرا خواهد شد.

او افزود:پیشگیری ازبیماری کرونا و رعایت اصول و روش‌های حفاظت در برابر بیماری، مراقبت در منزل از بیمار مبتلا به کرونا، رهگیری افراد درتماس نزدیک و آشنایی با آزمایش تشخیص سریع (آنتی ژن) ازدیگر اهداف طرح محله‌محور وخانواده‌محور است.

معاون فنی معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه ادامه داد: در این برنامه سه گروه در سه حوزه فعالیت می‌کنند که شامل تیم‌های حمایتی با محوریت بسیج و هلال احمر با هدف حمایت از سالمندان و بیماران صعب العلاج برای تامین دارو، خریدها، معیشت آن‌ها و جذب و سوق دادن کمک‌های مردمی به سمت حمایت‌های شغلی، تیم‌های مراقبتی با هدف رهگیری بیماران و تیم‌های نظارتی با محوریت بهداشت محیط برای تشدید بازرسی‌ها و بازدید‌ها انجام خواهد شد.


انتهای پیام//ا. غ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.