محدودیت های کرونایی در خراسان رضوی تشدید می شود

رئیس سازمان نظام پزشکی مشهد گفت: با توجه به اینکه در دوران اوج بیماری کرونا به سر می‌بریم همه محدودیت‌ها از جمله محدودیت‌های تشرف به حرم مطهر امام رضا (ع)، اماکن مذهبی و مساجد باید تشدید شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، علی بیرجندی نژاد رئیس سازمان نظام پزشکی مشهد گفت: خوشبختانه تاکنون آستان قدس رضوی و مساجد در زمینه مقابله و پیشگیری از کرونا بیشترین همکاری را داشته اند.

او با تاکید بر اعمال محدودیت‌های بیشتر برای کنترل کرونا افزود: محدودیت در برگزاری مراسم خانوادگی، جشن‌ها، عزاداری‌ها، محدودیت هتل‌ها و رستوران‌ها و تعطیلی مراکز آموزشی و مدارس، تردد درون شهری و برون شهری باید تداوم یابد.

رئیس سازمان نظام پزشکی مشهد ادامه داد: در شرایط کنونی اعمال محدودیت‌های زمانی، کمک کننده نیست و باعث تشدید شیوع بیماری می‌شود.

بیرجندی نژاد بیان کرد: بهتر است فعالیت‌ها کنترل و محدودیتی برای آنان اعمال شود تا اینکه فعالیت‌ها به لحاظ کاهش ساعت کاری محدود گردد.
 

بیشتر بخوانید


او تصریح کرد: متاسفانه در برخی شهر‌ها شاهد کاهش ساعت کاری اتوبوس و مترو هستیم که این امر باعث می‌شود تراکم جمعیت در ساعت‌های باقی‌مانده افزایش یابد و باعث تشدید بیماری گردد.

رییس سازمان نظام پزشکی مشهد تاکید کرد: فصل سرما می‌تواند یکی از عوامل افزایش آمار مبتلایان و تلفات کرونا در کشور باشد چرا که در فصل سرما افراد مجبور می‌شوند که در فضای بسته حضور پیدا کنند.

بیرجندی نژاد اظهار کرد: قرنطینه یکی از روش‌های کنترل بیماری کرونا است که در بسیاری از نقاط دنیا انجام می‌شود، اما منع کامل تردد‌های بین شهری و درون شهری به همراه توقف فعالیت‌ها به مدت دو هفته تبعات سنگینی در پی دارد.

او افزود: اگر قرار باشد به مدت دو هفته تمام فعالیت‌ها محدود شوند باید حمایت‌های لازم از افرادی که نمی‌توانند از خانه خارج شوند صورت گیرد.

انتهای پیام// ف.ک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.