عبدالله: از فردا مذاکرات صلح جدی تر آغاز می شود

رئیس شورای عالی مصالحه ملی افغانستان اعلام کرد که از فردا مذاکرات صلح در دوحه جدی‌تر آغاز می‌شود.

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، رئیس شورای عالی مصالحه ملی افغانستان اعلام کرد که از فردا مذاکرات صلح در دوحه جدی‌تر آغاز می‌شود.

عبدالله عبدالله امروز (سه شنبه ۱۸ قوس/ آذر) در یک نشست مطبوعاتی در کابل گفت: «مذاکرات روی برنامه گفتگو‌های صلح میان هیات دولت جمهوری اسلامی افغانستان و طالبان طی دو روز گذشته در دوحه جریان داشته است.»

عبدالله افزود که از فردا چهارشنبه مذاکرات صلح میان هیات‌های دولت جمهوری اسلامی افغانستان و گروه طالبان جدی‌تر آغاز می‌شود تا صلح در کشور تجربه گردد.

وی با انتقاد از ادامه جنگ و خشونت توسط طالبان گفت که یکی از خواسته‌های مردم افغانستان قطع جنگ و خشونت است و ادامه خشونت در جریان مذاکرات سوالات زیاد را برای مردم افغانستان خلق کرده است.

رئیس شورای عالی مصالحه ملی افغانستان گفت: «ما باید در قبال سرنوشت مردم افغانستان احساس مسئولیت کرده و به خواست مردم مبنی بر داشتن افغانستان صلح آمیز لبیک بگوییم.»

وی با بیان اینکه تامین صلح تفکر صلح آمیز می‌خواهد، افزود که از طالبان توقع دارد تا برای موفقیت پروسه صلح قدم‌های بزرگ بردارند، دست از جنگ و خشونت برداشته و تن به آتش‌بس دهند.

عبدالله عبدالله تاکید کرد: «ما به طالبان اطمینان می‌دهیم که از تامین آتش‌بس پیشیمان نخواهند شد.» 

گفتنی است که نزدیک به سه ماه قبل مذاکرات میان هیات‌های دولت جمهوری اسلامی افغانستان و گروه طالبان در دوحه قطر آغاز شد، اما دو طرف تاکنون فقط توانسته اند روی طرزالعمل مذاکرات به توافق برسند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.