توافق دولت افغانستان و طالبان بر طرزالعمل مذاکرات صلح

هیات مذاکره کننده دولت افغانستان و طالبان در قطر از توافق دو طرف روی طرزالعمل مذاکرات خبر داده و اعلام کردند که گفتگوهای صلح روی برنامه آغاز می‌شود.

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، نادری نادری، عضو هیات مذاکره کننده دولت افغانستان و محمد نعیم، سخنگوی دفتر سیاسی طالبان در قطر از توافق دو طرف روی طرزالعمل مذاکرات خبر داده و اعلام کردند که گفتگوهای صلح روی برنامه آغاز می‌شود.

شورای عالی مصالحه ملی افغانستان نیز با انتشار اعلامیه‌ای گفت که پس از مذاکرات و بحث‌های مفصل میان هیات مذاکره کننده جمهوری اسلامی افغانستان و تحریک طالبان دو طرف روی مفاد طرزالعمل پیشبرد مذاکرات به توافق رسیدند.

در این اعلامیه به نقل از عبدالله عبدالله، رئیس شورای عالی مصالحه ملی افغانستان آمده است: از پیشرفت به دست آمده استقبال می‌کنیم؛ موافقت روی طرزالعمل، زمینه را برای پرداختن به مباحث اصلی و گفتگو روی برنامه مذاکرات صلح فراهم می‌سازد.

عبدالله افزوده است: از تلاش‌ها و زحمات هیات مذاکره کننده جمهوری اسلامی افغانستان، کشورهای دوست، تسهیل کننده و کشور میزبان قطر برای توافق روی طرزالعمل تشکر و قدردانی می‌کنیم.

وی اضافه کرد: توقع مردم افغانستان از دو طرف مذاکره این است که از فرصت پیش آمده برای ختم جنگ استفاده نمایند و زمینه برقراری هرچه زودتر صلح پایدار، باعزت، سرتاسری و همه‌شمول را فراهم سازند.

گفتنی است که مذاکرات میان چهل و شش نماینده دولت افغانستان و گروه طالبان حدود سه ماه پیش در دوحه قطر آغاز شد اما دو طرف نتوانسته بودند تاکنون روی شیوه کار مذاکرات به توافق برسند.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار