رای اعتماد مجلس افغانستان به سه وزیر پیشنهادی/ دو وزیر پیشنهادی و نامزد ریاست بانک مرکزی رد شدند

نمایندگان مجلس افغانستان در نشست امروز خود به سه وزیر پیشنهادی رای اعتماد دادند و دو وزیر پیشنهادی و نامزد ریاست بانک مرکزی را رد کردند.

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، نمایندگان مجلس افغانستان در نشست امروز خود به وزیران پیشنهادی «صحت عامه»، «اقوام و قبایل» و «اقتصاد» رای اعتماد دادند و وزیران پیشنهادی «معارف» و «احیا و انکشاف دهات» و نامزد «ریاست بانک مرکزی» را رد کردند.

در نشست امروز مجلس افغانستان ۲۴۲ نماینده حاضر بود و هر وزیر پیشنهادی به ۱۲۲ رای تایید نیاز داشت.

«احمدجواد عثمانی»، وزیر پیشنهادی صحت عامه با کسب ۱۴۵ رای تایید،‌ ۳۸ رای رد، ۱۲ رای ممتنع و ۴۷ رای باطل اعتماد نمایندگان را به دست آورد.

همچنین «محب‌الله صمیم»، وزیر پیشنهادی سرحدات، اقوام و قبایل ۲۰۹ رای تایید، ۱۲ رای رد، ۶ رای ممتنع و ۱۶ رای باطل اخذ کرد و به عنوان وزیر سرحدات، اقوام و قبایل تعیین شد.

«کریمه حامد فاریابی» نیز ۱۳۶ رای تایید، ۴۷ رای باطل، ۳۹ رای رد و ۲۰ رای سفید کسب کرد و سکان دار وزارت اقتصاد شد.

«رنگینه حمیدی»، نامزد وزارت معارف با کسب ۱۱۴ رای تایید نتوانست کرسی این وزارتخانه را به دست آورد. نمایندگان مجلس به او ۵۸ رای رد، ۱۶ رای ممتنع و ۵۴ رای باطل دادند.

مجلس نمایند‌گان همچنین به «اجمل احمدی» برای تصدی کرسی ریاست بانک مرکزی رای اعتماد نداد. احمدی از مجموع ۲۴۲ رای نمایندگان حاضر، ۷۲ رای تایید،‌ ۷۴ رای رد، ۱۹ رای ممتنع دادند و ۷۷ رای دیگر نیز باطل اعلام شد.

«مجیب الرحمن کریمی»، نامزد وزارت احیا و انکشاف دهات نیز با گرفتن ۱۱۸ رای نتوانست رای اعتماد مجلس نمایندگان را بدست بیاورد. او ۵۷ رای باطل، ۱۵ رای سفید و ۵۲ رای رد از نمایندگان گرفت.

رای اعتماد مجلس افغانستان به سه وزیر پیشنهادی/ دو وزیر پیشنهادی و نامزد ریاست بانک مرکزی رد شدند

مجلس افغانستان پیش از این نیز در دو مرحله به ۱۶ وزیر پیشنهادی و رئیس عمومی امنیت ملی رای تایید و به دو وزیر پیشنهادی دیگر نیز رای رده داده بودند.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار