افزایش ۶۲ درصدی دستگیری حفاران غیرمجاز در آذربایجان‌غربی

فرمانده یگان حفاظت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان‌غربی گفت: امسال دستگیری حفاران غیرمجاز و قاچاقیان اشیاءعتیقه در استان ۶۲ درصد افزایش پیدا کرده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه، سرهنگ بهزاد حجابی فرمانده یگان حفاظت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان‌غربی اظهار کرد: امسال ۴۵ نفر از این افراد با کمک نیرو‌های یگان حفاظت و نیرو‌های انتظامی دستگیر شده‌اند که در مدت مشابه سال گذشته این آمار برابر با ۱۷ نفر بود.

او با اشاره به افزایش ۶۶ درصدی پرونده‌های قضایی در هشت ماهه امسال افزود: امسال ۱۸ فقره پرونده قضایی در ارتباط با حفاری غیرمجاز در استان تشکیل شده است که در سال گذشته ۶ فقره پرونده قضایی تشکیل شده بود.

فرمانده یگان حفاظت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان‌غربی با تشکر از همکاری مردم در حفاظت از آثار تاریخی ادامه داد: امسال ۲۱۵ مورد گزارش مردمی دریافت شده است که رشد ۷۵ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته داشته است.

حجابی با بیان اینکه تعامل با ارگان‌های همیار یکی از اولویت‌های یگان حفاظت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان است، تصریح کرد: امسال در ۳۱۶ ماموریت حفاظت از آثار تاریخی با ارگان‌های همیار همکاری انجام شده است که این ماموریت‌ها ۶۹ درصد افزایش دارد.

انتهای پیام/ط

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.