طعمه‌ی کلاهبرداری که ناخواسته در دام قاضی افتاد

افرادی که جهت قانونی جلوه دادن کار خود از نام استارت آپ استفاده و اقدام به کلاهبرداری می‌کردند در اقدامی ناخواسته، در دام قاضی پرونده افتادند.

غلامرضا قنبری راد قاضی ویژه فضای مجازی دادسرای عمومی و انقلاب خراسان رضوی در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، گفت: یک شرکت شهر الکترونیک در تهران و مشهد و اهواز و شاید در شهرهای دیگر از طریق کارت طلایی خودرو اقدام به کلاهبرداری می کنند به این نحو که  بسته‌هایی در خصوص امداد خودرو تهیه کرده و به شهروندان زنگ میزنند کارت طلایی خودروی شما صادر شده و به درب منزل ارسال می‌کنند.

کارت طلایی  خودرو قلابی
او افزود: روی پاکت تهیه شده درج شده مشهد -فوری!  که این اقدام را قانونی و به ظاهر به قید فوریت انجام دهند سپس حین تحویل پاکت مبلغ ۱۹۶ هزارتومان می‌گیرند.

قاضی ویژه فضای مجازی دادسرای عمومی و انقلاب ادامه داد: روزانه حدودا به ۱۰۰ نفر تحویل می‌دهند، تعدادی از شهروندان سابقا، طرح شکایت کردند که با پیگیری و پرداخت مبلغ و کسر هزینه پیک کتبا گذشت آن‌ها را می‌گرفتند.

قنبری راد بیان کرد: دو روز قبل با خود من تماس گرفتند و من آدرس دادم وقتی به درب منزل مراجعه کردند از آنجایی که شگرد آنها برای من روشن بود به عملیات ویژه پلیس فتا دستور دستگیری دادم.

کلاهبرداری از کارت طلایی خودرو
او تصریح کرد: با اقدام به موقع و دستگیری پیک به همراه رییس  اداره جعل و کلاهبرداری پلیس اگاهی مشهد به محل شرکت که بدون تابلو و مجوز غیر مرتبط و منقضی شده مراجعه کردیم، در پاکت سایتی قید شده که افراد باید اطلاعات کامل خود را در آن درج کنند که این موضوع موجب سوء استفاده‌های احتمالی می‌شود.

استارت اپ
قاضی ویژه فضای مجازی تاکید کرد:لذا شهروندانی که نسبت به دریافت این پاکت اقدام کرده اند جهت طرح شکایت اولیه به پلیس اگاهی مراجعه کنند.

انتهای پیام//ف. غ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۵۵ ۰۲ بهمن ۱۳۹۹
بله به ما هم زنگ زدن وگفتم شما یک کارت دارید ودرحالی که ما آدرس ندادیم گفتن الان درب منزلتان هستیم قبلا یک کارت دیکر هم برایمان آمده بود که نشانی که ما دادیم إین کارت را هم به همان نشانی آوردند واقعا این یک فاجعه به تمام معناست لطفا لطفا پیگیری کنید
آخرین اخبار