افزایش سطح زیر کشت گلخانه‌های جنوب کرمان

رئیس سازمان جهاد کشاورزی جنوب استان کرمان گفت: با احداث ۱۸ هکتار گلخانه هیدرو پونیک سطح زیر کشت گلخانه‌های جنوب استان به میزان ۲ هزارو ۵۰۰ هکتار خواهد رسید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ،برخوری رئیس سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان در حاشیه بررسی مسائل ومشکلات سرمایه گذار طرح گلخانه هیدروپونیک در جنوب کرمان گفت:یکی از سیاست‌های کلی وزارت جهاد کشاورزی توسعه کشت گلخانه است که اشتغال خوبی دارد و هم اینکه میزان آب کمتری مصرف می کنند وکشت تحت کنترل است.

او اظهارکرد:طبق اعلام آمار وزارتخانه جهاد کشاورزی بیشترین سطح گلخانه بعد از استان تهران متعلق به جنوب استان کرمان است حتی ما در کشت جالیزی رتبه نخست کشور را داریم.

برخوری عنوان کرد:باتوجه به شرایط اقلیمی جنوب استان که به نوعی گلخانه طبیعی محسوب می شود احداث گلخانه ها در حال توسعه است و ما به سمت احداث گلخانه‌های هیدروپونیک می رویم.

او افزود:در شهرستان عنبرآباد ۱۸ هکتار گلخانه هیدروپونیک با سرمایه گذاری بخش خصوصی بدون استفاده از تسهیلات در حال احداث است که یکی از گلخانه‌های پیشرفته ایران می باشد که خود سرمایه گذار با شرایط خوبی که دارد محصولات تولیدی را به کشور‌های حوزه خلیج فارس صادر می کند.

برخوری با بیان اینکه در کشت‌های گلخانه هیدروپونیک عملکرد تولید محصول، سلامت محصول و کاهش استفاده از سموم نقش دارد تصریح کرد: می توانیم با تولید محصول باکیفیت؛ بسته بندی مناسب وبرندسازی بهره وری بهتر و صادرات داشته باشیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی جنوب استان با اشاره به حمایت از سرمایه گذاران گفت:۱۸ هکتار گلخانه هیدروپونیک در روستای خیرآباد با اعتباری بالغ بر ۱۵۰ میلیارد تومان در حال احداث است که با استفاده از سیستم‌های گرمایشی و سرمایشی امکان تولید محصول در تمام فصول فراهم خواهد بود.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار