در رابر؛

بزرگترین پایگاه اطفاءحریق جنوب کشور به بهره برداری می رسد

بزرگترین پایگاه اطفاء حریق جنوب شرق کشور طی سه ماهه اول سال ۱۴۰۰ در رابر تجهیز و به بهره برداری می‌رسد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، رییس سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور و رییس سازمان امور اراضی جهاد کشاورزی کشور با همراهی نماینده مردم شهرستان‌های رابر، مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان و رییس سازمان جهادکشاورزی استان مورد استقبال فرماندار رابر، رییس منابع طبیعی، مدیرجهادکشاورزی و سایر مسئولین محلی قرارگرفته و از بزرگترین پایگاه اطفاحریق جنوب شرق کشور در رابر بازدید کردند.

منصور، رییس سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور در حاشیه بازدید از بزرگترین پایگاه اطفاء حریق جنوب کشور در شهرستان رابر گفت: بزرگترین پایگاه اطفاء حریق جنوب شرق کشور در شهرستان رابر تا اوایل خردادماه سال ۱۴۰۰ تجهیز و به بهره برداری می‌رسد که این پایگاه به نام سردار دل‌ها نامگذاری خواهدشد.

او با اعلام اینکه سیاست سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور ابتدا بر پیشگیری است که همه تلاش کنیم حریقی اتفاق نیفتد، افزود: از دو طریق اینکه عرصه‌های منابع طبیعی صاحب طرح و مجری شود و مجری حضور فیزیکی داشته باشد که حریق کمتراتفاق خواهد افتاد و در صورت بروز سریع ترخاموش می‌شود.

منصور تصریح کرد: از آنجا که لاجرم حریق بیشتر در مناطق صعب العبور اتفاق خواهد افتاد، ما باید پوشش حفاظتی را کامل کنیم و هم اکنون در تمام بخش‌های کشور بر اساس تقسیمات جغرافیایی، مامورین حفاظتی مشخص است.

او بیان داشت: باید تعدادی پایگاه مثل این پایگاه به صورت منطقه‌ای ایجاد و تجهیز کنیم که خوشبختانه کارساختمانی این پایگاه تکمیل است و باید با مدیرکل استان و استان‌های مجاور هماهنگی شود تا اینجا زودتر تجهیز شود و بتوانیم این منطقه از کشور را پوشش دهیم.

منصور گفت: تا اوایل سال آینده مقارن با اواخر فصل بهار که حریق اتفاق می‌افتد، این پروژه انجام و به بهره برداری می‌رسد و بحث هوایی نیز تا آن زمان با کمک مجلس به گونه‌ای پیش بینی شود که ما بالگرد دراختیار داشته باشیم وگرنه با بالگرد‌هایی که از طریق نیرو‌های مسلح تامین می‌شود با ایجاد پدی که برای فرود و پرواز انجام می‌شود، کمک بگیریم.

او درخصوص پروژه‌های آبخیزداری در سه شهرستان گفت: امسال در استان کرمان ۴۹۰ سازه آبخیزداری احداث می‌شود که از این تعداد ۱۶۰مورد در سه شهرستان بافت، رابر و ارزوییه است.

منصور افزود: دو سازه نیز با مطالعه اضطراری مشاور عملیات اجرایی شروع می‌شود و در روستا‌هایی که دارای قنات بوده و رو به خشکی هستند با انجام این عملیات‌های آبخیزداری احیاء و مردم از اثرات مثبت آن برخوردار می‌شوند.

رییس سازمان اموراراضی جهاد کشاورزی کشور نیز در پی مطالبات محمدی نماینده مردم شهرستان‌های رابر در مجلس شورای اسلامی، فرماندار رابر و فرماندار بافت در خصوص واگذاری اراضی دولتی برای انجام کار‌های اقتصادی و همچنین صدور مجوز خانه کارگری در اراضی کشاورزی قول مساعد داد.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار