اعلام نتایج جشنواره استانی حافظ خوانی دانش آموزان فارس

رئیس اداره فرهنگی هنری، اردو‌ها و فضا‌های پرورشی آموزش و پرورش فارس از انتخاب ۳۰۰ اثر در جشنواره استانی حافظ خوانی، در برنامه‌ی شاد خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، سعید خادمی با اشاره به اینکه اولین جشنواره حافظ خوانی در چهار رشته روان خوانی، آواز (ویژه پسران)، خوشنویسی و نقاشی ویژه دانش آموزان برگزار گردید گفت: دراین جشنواره تعداد ۳۶ هزار و ۲۸۰ اثر بر بستر شبکه‌ی شاد دریافت گردید که از این میان ۳۰۰ اثر به عنوان برگزیده انتخاب شدند.

رئیس اداره فرهنگی هنری، اردو‌ها و فضا‌های پرورشی آموزش و پرورش فارس افزود: جشنواره حافظ خوانی بخشی از اجرای طرح شهر فرزانگان است که معاونت پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش فارس (اداره فرهنگی هنری اردو‌ها و فضا‌های پرورشی) با همکاری معاونت فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز برگزار می‌کند.

خادمی با تاکید بر نقش موثر این جشنواره در جهت آشنایی و گسترش فرهنگ ایران اسلامی در بین نوجوانان و جوانان این مرز و بوم گفت: یکی از وظایف این اداره ایجاد شناخت در دانش آموزان با هویت، فرهنگ و ادب ایرانی و آشنا کردن دانش آموزان با آثار ادبی کهن مانند شاهنامه فردوسی، غزلیات حافظ است که جشنواره حافظ خوانی در این زمینه نقش بسزایی دارد.

او با بیان اینکه قرن‌هاست که غزل‌های آیینی، عارفانه، عاشقانه و اخلاق گرایانه حافظ بر زبان علاقه‌مندان شعر و ادب زمزمه می‌شود گفت: حافظ ازاین رو شاعر خوش‌اقبالی است که علاوه بر اهالی شعر و ادب، موردتوجه عموم مردم نیز قرار دارد و در گنجینه پرب‌های زبان فارسی ماندگار شده است.

رئیس اداره فرهنگی هنری، اردو‌ها و فضا‌های پرورشی آموزش و پرورش فارس اشعار حافظ را سرشار از مفاهیم و آموزه‌های سبک زندگی دانست و افزود: در اشعار حافظ همه آنچه به کار فرد و جامعه می‌آید، بار‌ها تکرار می‌شود.

خادمی افزود: از اشعار حافظ به صورت مکرر در موسیقی سنتی ایرانی، هنر‌های تجسمی و خوشنویسی استفاده شده است و ایرانیان در مراسم‌های مختلف سنتی و ملی به ویژه عید نوروز و شب یلدا به خواندن غزلیات حافظ پرداخته و تفال به دیوان حافظ سنتی دیرینه محسوب می‌شود.

او در پایان اعلام کرد مقرر است برای تمامی دانش آموزان شرکت کننده، گواهی حضور صادر گردد که لازم است دانش آموزان برای تکمیل اطلاعات و اطلاع از نتایج جشنواره به آدرس http://eform.farsedu.ir/collect/form/login/۵۳۶۹ مراجعه کنند.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.