غارنشین‌ها باز هم صدرنشین شدند/ هفته ۷ میلیون دلاری سینمای آمریکا

قسمت دوم انیمیشن «غارنشین‌ها» در حالی برای سومین هفته صدرنشین سینمای آمریکا شد که فعلاً هیچ محصول جدیدی برای اکران وجود ندارد.

به گزارش خبرنگار حوزه سینما  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از ورایتی، انیمیشن ماجراجویانه و جدید یونیورسال به نام «غارنشین‌ها: یک عصر جدید» یک هفته دیگر صدرنشین گیشه داخلی آمریکا شدند. این فیلم ۳ میلیون دلار در هفته سوم اکران خود فروخت تا نهایتاً درآمدش به رقم ۲۴ میلیون دلار برسد.

در کشور‌های خارجی، این دنباله انیمیشنی، ۸.۴ میلیون دلار دیگر درآمد داشت و در مجموع جهانی به فروش ۷۶ میلیون دلاری رسیده است.

به لطف توافقی که یونیورسال انجام داده، این کمپانی می‌تواند با گذشت چند هفته از اکران در سینماها، محصولات خود را در سرویس‌های نمایش آنلاین منتشر کند. به همین خاطر تمایل این شرکت برای اکران آثار کم اهمیت‌تر خود در طول پاندمی کرونا بیشتر شد. سه فیلم از پنج فیلم پرفروش این هفته متعلق به یونیورسال و استودیو‌های مرتبط با آن است. دو فیلم دیگر نیز آثار قدیمی هستند (فیلم اِلف محصول سال ۲۰۰۳ و فیلم چگونه گرینچ کریسمس را دزدید محصول ۲۰۰۰) که دوباره اکران شده اند.

در جایگاه دوم پرفروش‌ها فیلم کمدی فوکوس فیچرز به نام «برادران ناتنی» حضور دارد که تنها ۴۹۰ هزار دلار فروخته است.  مجموع بلیت فروش رفته این اثر به ۱.۳ میلیون دلار رسیده است. فیلم کمدی «اِلف» با بازی ویل فرل هم با ۴۰۰ هزار دلار به جایگاه سوم فروش رسید. دیگر اثر یونیورسال به نام «عجیب و غریب» هم با ۳۱۵ هزار دلار چهارم شد و تا به امروز ۸ میلیون دلار فروخته است.

فیلم سینمایی «جنگ با پدربزرگ» با بازی رابرت دنیرو بعد از دو ماه نمایش در سینماها، از جمع پنج فیلم برتر خارج شد و فروش کلی آن به حدود ۱۸ میلیون دلار رسید.

از زمان اکران «غارنشین ها: یک عصر جدید» هیچ محصولی به صورت گسترده نمایش داده نشده است. البته اکران گسترده این انیمیشن نیز مبهم است؛ چرا که تنها ۳۵ درصد از سینما‌های آمریکا فعالیت می‌کنند و نمی توان آن را یک اکران گسترده نامید.

سینما‌ها تحت تأثیر پاندمی کرونا قرار گرفته اند. تعداد اندکی نیز که هنوز باز هستند به امید فیلم‌هایی که قرار است در در سال نوی میلادی اکران شوند، فعالیت می‌کنند؛ مثل فیلم «زن شگفت انگیز ۱۹۸۴» که قرار است در تاریخ ۲۵ دسامبر به صورت همزمان در سینما‌ها و سرویس استریم HBO Max نمایش داده شود. فیلم مدعی اسکار تام هنکس به نام «اخبار جهان» هم در همان تاریخ اکران می‌شود.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار