ترامپ در پی عفو مغز متفکر دارک وب است

به نوشته دیلی بیست، رئیس‌جمهور آمریکا در صدد صدور دستور عفو رئیس سابق بدنام‌ترین بازار مواد مخدر در وب تاریک موسوم به «سیلک رُد» است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، گفته می‌شود دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا،  در صدد عفو «راس اولبریکت»، مغز متفکر وب تاریک (دارک وب)، است.

 اولبریکت، مؤسس و رئیس سابق بدنام‌ترین بازار مواد مخدر در وب تاریک موسوم به سیلک رُد (جاده ابریشم) در زندانی در آریزونا مجازات حبس ابد بدون عفو مشروط را می‌گذراند.

دیلی بیست به نقل از سه فرد آگاه از موضوع اعلام کرد ترامپ مشغول بررسی درباره عفو راس اولبریکت است. به نوشته این روزنامه، ترامپ به طور خصوصی درباره وضع اولبریکت ابراز همدردی کرده، و به عفو وی در کنار افراد دیگر قبل از ترک کاخ سفید اندیشیده است.

این نشریه به نقل از ولدون آنگلوس اعلام کرد: «من اسنادی داشتم که اوایل فوریه در اختیار آشنایانم در کاخ سفید قرار دادم. ابتدای سال خانواده (اولبریکت) با ما تماس گرفتند و از ما حمایت خواستند. سازمان من و من تخفیف کامل (مجازات او) را تایید کرده‌ایم و امیدوارم رئیس جمهور ترامپ (مجازات) وی را کاملاً کاهش دهد. شاید این پرونده از حمایت بیشتری نسبت به دیگر پرونده‌هایی از این نوع که دیده‌ام، برخوردار باشد.»

در مجموع، رئیس جمهور در طول ریاست جمهوری اش ۴۵ مورد حکم عفو و تخفیف مجازات صادر کرده است. وی همین ماه پیش مایکل فلین، مشاور امنیت ملی سابق، را عفو کرد.

سیلک رُد، که از ژانویه ۲۰۱۱ تا اکتبر ۲۰۱۳ فعالیت می‌کرد، بزرگترین فروشگاه مواد مخدر، اسلحه و دیگر اقلام ممنوعه در وب تاریک بود؛ جایی که کاربران حتی می‌توانستند درباره استخدام آدمکش تبادل نظر کنند. هر چند هرگز هیچ قتلی رخ نداد. فروشندگان از طریق شبکه‌ای ناشناس موسوم به تور با مشتریان تماس برقرار می‌کردند و با بیت کوین پول خود را دریافت می‌کردند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار