معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه فرهنگیان:

۶۴ دارالقرآن در مراکز تربیت معلم سراسر کشور تاسیس می‌شود

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه فرهنگیان گفت: ایجاد و راه‌اندازی ۶۴ مرکز دارالقرآن در تمامی پردیس‌های زیرمجموعه این دانشگاه در کشور قطعی شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، علی محمدی معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه فرهنگیان در حاشیه مراسم پایانی سی امین مسابقات قرآن و عترت دانشجویان دانشگاه فرهنگیان کشور در مشهد با اشاره به اینکه ۶۴ دارالقرآن در مراکز تربیت معلم سراسر کشور تاسیس می‌شود، گفت: تمامی ۶۴ پردیس دانشگاهی این دانشگاه دارای یک واحد درالقرآن خواهند شد که ۳۲ واحد از این تعداد امسال و سایر واحد‌ها در سال ۱۴۰۰ به بهره‌برداری خواهند رسید.

او با بیان اینکه تا پیش از این فعالیت‌ها و برنامه‌های قرآنی به صورت تخصصی در کانون‌های قرآن و عترت فعال در پردیس‌های این دانشگاه انجام می‌شد، افزود: با تاسیس دارالقرآن‌ها نه تنها شاهد تخصصی‌تر شدن برنامه‌ها و فعالیت‌های قرآنی در این دانشگاه خواهیم بود بلکه فعالیت این واحد‌ها به نوعی تکمیل‌کننده کار کانون‌های قرآن و عترت خواهند بود.

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه فرهنگیان با بیان اینکه تاکنون بیش از ۳۰ درصد دانشجو معلمان این دانشگاه در برنامه‌های قرآن و عترت مشارکت فعال داشته‌اند، ادامه داد: پیش‌بینی می‌شود با تاسیس این تعداد دارالقرآن شاهد افزایش میزان مشارکت دانشجو معلمان در حوزه برنامه‌های قرآنی تا ۵۰ درصد باشیم.

محمدی بیان کرد: این دانشگاه دارای ۱۲۰ هزار دانشجو است که در ۶۴ پردیس دانشگاهی سراسر کشور مشغول تحصیل هستند.

او با اشاره به رایزنی و مذاکرات با بخش قرآن وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و همین بخش در نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های کشور، تصریح کرد: سعی می‌کنیم مسابقات قرآن بین‌المللی ویژه دانشجویان دانشگاه‌های جهان اسلام را در سال ۱۴۰۰ با میزبانی دانشگاه فرهنگیان کشور طراحی و اجرا نماییم.
 
منبع:ایرنا
انتهای پیام//ز.ق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.