درخشش نخبگان قرآنی خراسان رضوی در مسابقات سراسری قرآن

با پایان یافتن چهل و سومین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم، نفرات برتر هر رشته اعلام شد و در این میان نمایندگان خراسان رضوی خوش درخشیدند.

‏به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، در مراسم اختتامیه چهل و سومین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم امید حسینی‌نژاد که یکی از هفت نماینده خراسان رضوی در بخش قرائت تحقیق پس از اعلام نهایی نتایج قاریان این دوره از مسابقات در جایگاه چهارم قرار گرفت.

در رشته حفظ کل، محمدرضا جاهدی‌نیا از خراسان رضوی توانست با جمع ۹۵،۱۷ مجموع نمرات بالاتر از نمایندگان تهران، خوزستان، گیلان و قم در جایگاه نخست این مسابقات قرار گیرد و عنوان برتر حافظ کل را به خود اختصاص دهد.

سیدحجت ترحمی با کسب امتیاز ۸۵،۶۱ به عنوان برترین مرتل چهل‌و‌سومین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم معرفی شد. ترحمی با کسب این رتبه توانست سهمیه برترین مرتل کشور که در سال گذشته به نام احسان محمدی ثبت شده بود را برای خراسان رضوی حفظ کند.

در رشته حفظ ۲۰ جزء که بیشترین رتبه‌ها به نام نمایندگان خراسانی ثبت شد، علی سبزه، قاری و حافظ اهل کاشمر در جایگاه دوم قرار گرفت و صالح اخترشناس و سعید قره‌داشی دیگر نمایندگان خراسانی به ترتیب عناوین سوم و پنجم را به دست آوردند. همچنین ابوالفضل چمنی از خراسان رضوی نیز در رشته اذان پس از نمایندگان مازندران، قم و قزوین در جایگاه پنجم این رقابت‌ها قرار گرفت.

همچنین در بخش بانوان، زینب آذرخشی ریحانی موفق به کسب مقام دوم رشته تفسیر در چهل و سومین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم شد.

 چهل و سومین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم به جهت رعایت دستورالعملهای بهداشتی به صورت غیر حضوری از تاریخ ۱۵ تا ۲۱ آذرماه برگزار شد.
 
انتهای پیام//ف.ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.