تاکید کشور‌های عضو برجام بر تعهد به قطعنامه ۲۲۳۴

وزارت خارجه روسیه در تشریح جزئیات نشست کمیسیون مشترک برجام از تاکید کشور‌های عضو برجام بر تعهد به قطعنامه ۲۲۳۴ خبر داد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری تاس، وزارت خارجه روسیه طی بیانیه‌ای به تشریح جزئیاتی از موضوعات مطرح‌شده در نشست مجازی کمیسیون مشترک برجام که در حدود سه ساعت و نیم و با حضور نمایندگان ایران و گروه ۱+۴ با هدف بررسی روند اجرا و موانع اجرای تعهدات توسط طرف‌های برجامی به طول انجامید، پرداخت.

براساس این بیانیه، نمایندگان کشور‌های عضو حاضر در این نشست آنلاین، بار دیگر ضمن اعلام تعهدات خود نسبت به الزامات برجام و قطعنامه ۲۲۳۴ شورای امنیت سازمان ملل از حمایت خود و تلاش خود در جهت ایجاد و یا یافتن راهکار‌هایی مؤثر بمنظور تسهیل بازگشت سریع به اجرای توافقات در چارچوب‌های مورد توافق اولیه، خبر دادند.

وزارت خارجه روسیه در ادامه از ارائه تحلیلی دقیقی از وضعیت اقدامات در اجرای توافقات سال ۲۰۱۵ توسط اعضای حاضر در جلسه، خبر داد.

از این رو اعضای حاضر در جلسه ضمن اشاره به چالش‌های حاضر، اقدامات آمریکا با هدف ایجاد خلل در مسیر اجرای کامل توافق هسته‌ای، یکی از بزرگترین چالش‌ها در این مسیر دانستند.

حاضران و مشارکت‌کنندگان در نشست مجازی کمیسیون مشترک برجام درباره تدارکات برای نشست وزرای خارجه کشور‌های عضو برجام در تاریخ بیست‌ویکم دسامبر مذاکراتی را انجام دادند.

نشست مجازی کمیسیون مشترک برجام در سطح معاونان وزرا و مدیران سیاسی وزارت خارجه‌های ایران و پنج کشور آلمان، فرانسه، انگلیس، روسیه و فرانسه و به ریاست سید عباس عراقچی معاون سیاسی وزیر امور خارجه ایران و هلگا اشمید دبیرکل سرویس اقدام خارجی اتحادیه اروپا برگزار شد.


بیشتر بخوانید:


انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۱۵ ۲۷ آذر ۱۳۹۹
اين چه تأكيديه كه همه اشون ما رو تحريم كردن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۶ ۲۷ آذر ۱۳۹۹
فعلا كه دلار زير بيست تومنم نيومده
آخرین اخبار