کشف رژیم غذایی مردم تمدن سند به وسیله ظرف‌های سفالی

باستان‌شناسان با کشف چندین ظرف سفالی مربوط به تمدن سند به رژیم غذایی مردم این تمدن پی بردند.

به گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، تمدن سند در شمال غربی هند با رژیم غذایی گوشتی سنگین گوشت خوک، گوشت گاو و بوفالو ۴۵۰۰ سال پیش زنده مانده بود. این حقیقت را بقایای موجود در سفال‌های باستانی تایید می‌کند. دانشمندان بقایای داخل سفال‌های باستانی مربوط به تمدن سند را کشف کردند و مورد تجزیه و تحلیل قرار دادند که آثاری از لیپیدهای یافت شده و همچنین منبع این مولکول‌های غذایی شناسایی شده است. محققان معتقدند رژیم غذایی سند شامل مقادیر زیادی از خوک، گاو، گاومیش، گوسفند و بز و همچنین محصولات لبنی بوده است. تحقیقات جدید نشان می‌دهد، مردم تمدن دره سند که ۴ هزار سال پیش در شمال‌غربی هند زندگی می‌کردند، رژیم غذایی سنگین گوشتی داشتند.


بیشتر بخوانید


تجزیه و تحلیل ظروف سفالی مربوط به آن دوران، برتری محصولات حیوانی از جمله خوک، گاو، بوفالو و گوشت بز و همچنین لبنیات را نشان می‌دهد. دانشمندان می‌گویند افرادی که در مناطق روستایی و شهری زندگی می‌کنند رژیم‌های غذایی مشابهی دارند و این به آن‌ها اجازه می‌دهد تا دوره‌های خشکی قابل توجه ناشی از تغییر اقلیم را تحمل کنند.

کشف رژیم غذایی مردم تمدن سند به وسیله ظرف‌های سفالی

لیپیدها در گلدان‌های باستانی کشف شده‌اند و مدت‌هاست که از غلظت آن‌ها برای ایجاد تصویری از رژیم غذایی تمدن‌های باستان استفاده می‌شود. مولکول‌هایی به نام لیپیدها، که چربی‌ها و روغن‌ها را تشکیل می‌دهند، مقاوم هستند و آثار آن می‌توانند بیش از هزار سال زنده بمانند، در حالی که مواد مغذی دیگر، مانند پروتئین‌ها، سریع تخریب می‌شوند.

کشف رژیم غذایی مردم تمدن سند به وسیله ظرف‌های سفالی

در ادامه ویدئوی مربوط به این کشف را مشاهده می‌کنید:

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار