دهمین جشنواره کتابخوانی رضوی در قم برگزیدگانش را شناخت

دهمین جشنواره کتابخوانی رضوی امروز با معرفی ۵ هزار و ۸۱۴ برگزیده ملی و استانی به کار خود پایان داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم، رمضانی، معاون توسعه کتابخانه‌ها و ترویج کتابخوانی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور گفت: آیین اختتامیه دهمین جشنواره کتابخوانی رضوی که با مشارکت یک میلیون و ۳۰۶ هزار شرکت کننده از سراسر کشور همراه بود، به میزبانی شهر قم و با ارتباط اینترنتی با استان‌های مختلف کشور به صورت مجازی برگزار شد.

او  زمان برگزاری و شرکت در دهمین جشنواره کتابخوانی رضوی را از اسفند ماه ۹۸ عنوان کرد و افزود: بیش از یک میلیون و ۱۱۵ هزار نفر در بخش بزرگسالان، ۱۱۱ هزار نفر در بخش کودک و بیش از ۷۶ هزار نفر در بخش کودک به دلیل شرایط کرونایی در بستر فضای مجازی در این جشنواره  شرکت کردند که در نهایت ۵ هزار و ۸۱۴ نفر برگزیده شدند.

او با بیان این که این دوره از جشنواره با همکاری بنیاد بین المللی امام رضا(ع) و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد، شناخت و آشنایی با زندگی و تعالیم ائمه معصومین در بین مردم را از اهداف مهم این دوره از جشنواره عنوان کرد.

همچنین حجت الاسلام رفیعی ،استاد حوزه علمیه در اختتامیه این جشنواره با اشاره به جایگاه خرد، اندیشه و مطالعه در اندیشه اسلامی گفت: تاریخ تشیع و تالیف کتاب‌های متعدد در علوم مختلف نشان از انس و اهمیت کتابخوانی در مذهب تشیع دارد.

او با تاکید بر اهمیت کتابخوانی در بین نسل جوان ،فرهنگ سازی برای افزایش سرانه مطالعه را نیازمند عزم عمومی و برنامه ریزی از خانواده تا رسانه دانست.

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار