مدیر مرکز پدافند غیرعامل و مدیریت بحران شهرداری قم عنوان کرد؛

سامانه تخمین خسارت زلزله قم در یک قدمی رونمایی

رحیمی گفت:سامانه ارزیابی و تخمین خسارت زلزله شهر قم هم‌زمان با روز ایمنی در برابر زلزله و بلایای طبیعی رونمایی می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم، علی‌اکبر رحیمی، مدیر مرکز پدافند غیرعامل و مدیریت بحران شهرداری قم با اشاره به ۵ دی‌ماه روز ایمنی در برابر زلزله و کاهش اثر بلای طبیعی، اظهار کرد: سامانه جامع تخمین و ارزیابی خسارت زلزله شهر قم در جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان که با حضور تمام دستگاه‌های اجرایی استان برگزار می‌شود، رونمایی خواهد شد.

او افزود: این سامانه با بهره‌گیری از ظرفیت یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان داخلی و با استفاده از بستر مطالعات ریز پهنه‌بندی انجام‌شده از سوی شهرداری قم صورت پذیرفته است.

رحیمی با بیان این که این سامانه یکی از دقیق‌ترین سامانه‌های تخمین و ارزیابی خسارت زلزله در سطح کشور است، ابراز کرد: این سامانه با استفاده از پتانسیل‌ها می‌تواند تخمینی قریب به واقعیت از وضعیت بلوک‌های شهر قم در صورت وقوع زلزله و همچنین میزان خرابی بلوک‌های ساختمانی به تفکیک محله، ناحیه و منطقه برآورد کند.

مدیر مرکز پدافند غیرعامل و مدیریت بحران شهرداری قم ادامه داد: این اطلاعات مهم می‌تواند در برگزاری مانور‌های واقعی‌تر و همچنین رعایت نکات و موارد پیشگیرانه در تمامی حوزه‌ها مورداستفاده قرار بگیرد و تصمیم‌گیری برای مدیریت بحران زلزله در شهر قم را واقع‌بینانه کند.

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار