وضعیت هشدار در پایگاه‌های آمریکایی در عراق/ تکذیب خروج کارکنان سفارت آمریکا از بغداد

در حالی که یک رسانه منتسب به عربستان مدعی خروج دیپلمات‌های آمریکایی از عراق شد، واشنگتن این خبر را تکذیب کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از العربیه، پایگاه‌های آمریکایی و ائتلاف بین‌المللی در عراق امروز (جمعه) در وضعیت هشدار قرار گرفتند.

همچنین بر اساس گفته العربیه، سفارت آمریکا در بغداد فرآیند خروج دیپلمات‌های خود در عراق را به پایان رسانده و اکنون تنها سفیر آمریکا و همراهان او در بغداد حضور دارند.

البته سفارت آمریکا در بغداد در واکنش به این خبر در پیامی توئیتری آن را تکذیب کرده است.

در پیامی که در حساب توئیتری این سفارتخانه منتشر شده آمده است: «شایعه شده سفارت ما در بغداد تخلیه شده است. سفیرما در آنجا حضور دارد و سفارت نیز به کار خود ادامه خواهد داد.»

هفته جاری برخی منابع خبری از به‌صدا درآمدن آژیر‌های خطرِ حمله موشکی به سفارت آمریکا در منطقه سبز بغداد خبر دادند.

رسانه آمریکایی آکسیوس اعلام کرد پس از حمله راکتی شامگاه یکشنبه به مقر سفارت آمریکا در منطقه سبز بغداد، تعطیلی این سفارتخانه یکی از چندین گزینه‌ای است که هم‌اکنون در دولت ترامپ درحال بررسی است.

البته روز گذشته یک مقام وزارت خارجه آمریکا تاکید کرد سفارت آمریکا در بغداد، پایتخت عراق، همچنان باز است و به فعالیت خود ادامه می‌دهد.

این درحالی است که چند روز پیش هم چند راکت کاتیوشا به سمت سفارت آمریکا در منطقه الخضراء (سبز) بغداد، پایتخت عراق شلیک شده و با واکنش سامانه ضدموشکی مستقر در این سفارت‌خانه همراه شده بود.

کاروان‌های نظامی آمریکا در عراق همچنان مورد حمله برخی از گروه‌های عراقی قرار می‌گیرند. منابع عراقی از هدف حمله قرار گرفتن یک کاروان تجهیزات نظامی متعلق به آمریکا در استان بابل خبر دادند. این چهارمین کاروان آمریکایی است که طی ساعات گذشته مورد هدف بمب‌های کنار جاده‌ای قرار گرفته است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار