رئیس بسیج رسانه خراسان رضوی:

تعلیم و تربیت رمز سلیمانی شدن است

رئیس بسیج رسانه خراسان رضوی گفت: جوانان باید سلیمانی شدن را به تعلیم و تکرار درآورند تا در اندازه خویش به تراز او نزدیک شوند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،از زوایای گوناگون می توان رابطه قاسم سلیمانی و جوانان را به خوانش در آورد. یک بار به عنوان سپهبد سلیمانی، بزرگ مردی که جوانان باید همه عمر خویش را بگذارند ، شاید از آن میان کسی به جایگاه او برسد.

به هر حال یک عمر میان شان فاصله است. یک جور دیگر هم می شود به او نگاه کرد؛ اسطوره ای در دور دست ها که دست ما به دامن فهم او نمی رسد. رستمی است در شاهنامه ای که فقط از او نقش و نگاری می توان دید. در خوانشی دیگر، مردی آسمانی برای ما طراحی شده است که با زمین خویشی ندارد چه رسد که زمینیان با او علقه خویشاوندی داشته باشند.

باز هم می توان زوایای دیگری جست چنان که دیگران و به ویژه دشمنان او را تعریفی این گونه کردند؛ دشمنِ محترم، مرد سایه ها، ژنرال بی سایه، مرد مقتدر و....هرکس از زاویه ای نگاه کرد و تصویری دید و به ذهن سپرد که در جای خود قابل احترام است. آنچه اما مورد نیاز است که در رابطه جوان و حاج قاسم مورد توجه قرار گیرد، خط سیری است که شهید سلیمانی در پیش گرفت تا به جایی برسد که به جرات می توان او را الگویی موفق و اسوه ای حسنه دانست و نسل نو را به خوانش او خواند و از زبان بزرگان امضای تایید گرفت که باید پا به راه او نهاد و چون او شدن را تمرین کرد.


بیشتر بخوانید


در این تمرین، هر کس به وسع خویش می تواند "سلیمانی" شود هرچند خاتم سلیمانی بر انگشتِ انگشت شمار مردان فردا قرار گرفت چه مردانی به این بزرگی، استثناهایی هستند که در دامن انقلاب پرورش یافتند. قاعده نیستند که بتوان از آنان به تعداد افراد، کپی گرفت. تک نسخه اند اما قابل خوانش اند. اما افراد می توانند متناسب با استعداد خویش به آنان نزدیک شوند. رابطه اسوه و تعلیم پذیر همین است. سرمشق بر پیشانی صفحه می نشیند و سرمشق گیرنده از روی آن می نویسد و نمره او درست به اندازه ای است که به خط پیشانی نوشت، نزدیک تر شود.

فکر می کنم مرکز ثقل رابطه جوان- سلیمانی همین جاست. باید چون او شدن را به تعلیم و تکرار در آورند تا در اندازه خویش بدان تراز نزدیک شوند. همین هم راهبرد انقلابی می تواند باشد برای بالندگی در گام دوم انقلاب. ایران پر از سلیمانی نمی شود اما سلیمانی باوران با تلاش هم افزای خویش می توانند راه او را بپیمایند. اصل هم همین است و حکم راهبردی عقل هم همین است.

 

انتهای پیام//م.م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.