حال رسانه نمی‌تواند خوب باشد وقتی حال خبرنگار خوب نیست

رئیس سازمان بسیج رسانه خراسان رضوی گفت:خبرنگاران سنگر سازان بی سنگرند که از غم همه می‌گویند و می‌نویسند و به مواسات، غمخوار همه می‌شوند، اما خود غمخواری ندارند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، عباس محمدیان رئیس سازمان بسیج رسانه خراسان رضوی در یادداشتی گفت: خبرنگاران سنگر سازان بی سنگرند که از غم همه می‌گویند و می‌نویسند و به مواسات، غمخوار همه می‌شوند، اما خود غمخواری ندارند، آنقدر از غم و رنج دیگران گفته‌اند، جامعه گمان ندارد که این صدا‌های بلند هم جزئی از پیکره اجتماع‌اند که جملگی گرفتاری‌های خاص خود را دارند.

او افزود: این تعارف نیست بلکه دقیقا قابل اندازه گیری و معدل گذاری است. کدام گروه هدف را می‌توانید بیابید که با حول و حوش ۵۰۰ هزارتومان باید "ماه" بگذرانند؟ من، اما خیلی از خبرنگاران حق التالیفی که نه بیمه دارند و نه مسکن و نه امنیت شغلی را می‌توانم فهرست کنم که چنین تجربه‌های سختی دارند و حتی حساب هزینه اتوبوس را چنان دقیق بسنجند که برخی مسیر‌ها را -ناگزیر- پیاده بپیمایند.

رئیس سازمان بسیج رسانه خراسان رضوی  ادامه داد: بیان واقعیت‌ها نه تنها از حرمت اهل قلم نمی‌کاهد که آنان را در چشم مردم به حق عزت افزون می‌دهد که چشم بسته بر شرایط سخت خود می‌کوشند راه را برای دیگران باز کنند.


محمدیان بیان کرد: آیا مسئولان نمی‌توانند در این روزگار کرونایی و هول انگیز با توسعه بیمه خبرنگاران، این چتر را بر سر همه قرار دهند؟ نمی‌توانند صندوقی طراحی کنند که بتواند با وام‌های کم بهره دست شان را بگیرد. نمی‌توانند کاری ماندگار کنند برای سربازان ماندگاری فرهنگ ملی؟ مسئولین رسانه‌ها را ابزار رسیدن به هدف خود نکنید.

او تصریح کرد: مسئولین اضافه بار کم کاری خودتان را بر دوش اصحاب رسانه نگذارید و انتظارات خود را در قبال انجام وظایف ذاتی خودتان حفظ شان کرامت اصحاب رسانه کنید.
 
انتهای پیام//ف.ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.