در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

رشد ۲۴ درصدی نیروگاه‌های تجدیدپذیر نسبت به سال گذشته

مدیرکل دفتر نظارت و کنترل پروژه ساتبا از رشد ۲۴ درصدی نیروگاه‌های تجدیدپذیر نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد.

رشد ۲۴ درصدی نیروگاه‌های تجدیدپذیر نسبت به سال گذشتهعلی شب‌نورد مدیرکل دفتر نظارت و کنترل پروژه ساتبا در گفت‌وگو با  خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به احداث نیروگاه‌های خورشیدی انشعابی گفت: اوایل پاییز امسال در مجموع ۱۱۹ واحد نیروگاهی به شبکه برق کشور اضافه شد.

او ادامه داد: در حال حاضر چیزی بالغ بر ۴ هزار مولد خانگی محدود به ظرفیت انشعاب با مجموع ظرفیت ۵۵ مگاوات به بهره برداری رسیده است.

مدیرکل دفتر نظارت و کنترل پروژه ساتبا تصریح کرد: در حال حاضر بیشترین ظرفیت اضافه شده به میزان ۴۵۰ کیلو وات در خراسان رضوی (مشهد) اضافه شد. برای نخستین بار یک توربین بادی مولد انشعابی در مقیاس ۲۵۰ کیلووات به شبکه برق کشور اضافه شد.


بیشتر بخوانید


او با بیان اینکه این توربین توسط متخصصان داخلی ساخته و پرداخته شده است، گفت: در حال حاضر با وجود مشکلات موجود، توسعه نیروگاه‌های خورشیدی خانگی و انشعابی (کیلوواتی) مورد توجه بسیاری از سرمایه‌گذاران بخش غیردولتی قرار گرفته است به‌طوری‌که درصد توسعه این دسته از نیروگاه‌های تجدیدپذیر نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۴ درصد رشد داشته است.

شب‌نورد بیان کرد: دیگر برنامه‌ ما در زمینه مولد‌های انشعابی در اصفهان با ظرفیت ۶۳۸ کیلووات با احداث ۳۸ نیروگاه  و همچنین در اراک با ظرفیت ۲۲۵ کیلو وات و احداث ۶ نیروگاه است.

مدیرکل دفتر نظارت و کنترل پروژه ساتبا اضافه کرد: به طور کلی به غیر از استان‌های مرکزی، مشهد و اصفهان جایگاه‌های بعدی نیز فارس و خراسان شمالی با احداث ۱۷۰ کیلووات مولد انشعابی برای ظرفیت تولید شبکه برق کشور در دستور کار قرار گرفته است.

در مجموع در تهران هم ۷۹ نیروگاه به ظرفیت ۱.۱۵ مگاوات نیروگاه پشت بامی خورشیدی نصب شده است و همچنین توزیع تهران بزرگ هم ۵۰ نیروگاه به ظرفیت ۵۷۶ کیلووات و توزیع استان تهران هم ۲۹ نیروگاه به ظرفیت ۵۵۸ کیلووات نصب کرده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار