علت خاموشی معابر تهران راس ساعت ۲۱ چیست؟

به تازگی روشنایی برخی از معابر شهر تهران به خصوص بزرگراه‌ها همزمان با تاریکی هوا خاموش می‌شوند که چرایی این موضوع را بررسی کردیم.

علت خاموشی معابر تهران راس ساعت ۲۱ چیست؟به گزارش خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، به تازگی روشنایی معابر شهر تهران به خصوص بزرگراه‌ها همزمان با تاریکی هوا خاموش می‌شوند. اصلاح روشنایی معابر باعث صرفه جویی در مصرف سوخت نیروگاه‌ها می‌شود. اگرچه این کار موثر و نمادین است، اما به تنهایی کافی نیست و در کنار آن باید فعالیت‌های دیگری نیز پیش گرفته شود.

در این باره چرایی خاموشی معابر به خصوص در برخی از بزرگراه‌های استان تهران را از یکی از مسئولان روابط عمومی توانیر جویا شدیم که در این باره در پاسخ به سوال باشگاه خبرنگاران جوان گفت: معابر و بزرگراه‌های استان تهران راس ساعت ۲۱ با هماهنگی راهور خاموش می‌شوند و خاموشی معابر راس ساعت ۱۸ صحت ندارد.

او افزود: این خاموشی همزمان با منع تردد از ساعت ۲۱ تا ۴ صبح به دلیل منع تردد و با هدف کاهش میزان مصرف انرژی برق انجام می‌شود. بر این اساس با انجام این خاموشی‌ها مصرف گاز نیروگاه‌ها نیز کاهش می‌یابد.

این مقام مسئول در پایان تصریح کرد: در صورتی که نیروگاه‌ها با کمبود سوخت مواجه شوند، پایداری شبکه برق دچار مشکل خواهد شد و به همین دلیل نیز صنعت برق، همه توان خود را برای اجرای مصوبات و دستورات دولت به کار خواهد بست.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۴
در انتظار بررسی: ۰
Germany
مهران
۲۱:۰۱ ۲۶ دی ۱۳۹۹
علت خاموشی. آزار مردم، بی ارزش بودن مال و امنیت مردم، مهم بودن جیب خودشون برای همکاری با چین برای استخراج بیت کوین. کرونا بهانست.
Iran (Islamic Republic of)
سارا
۲۲:۰۹ ۰۸ دی ۱۳۹۹
هرچی فکر میکنیم این کار منطقی نیست. خسارات زیادی داره. جلوی ضرر رو هر وقت بگیرید فایده است این طرح ابلهانه رو متوقف کنید. همه کاراتون اینطورن اینقدر بدبخت شدیم.
Iran (Islamic Republic of)
هموطن
۲۱:۵۹ ۰۸ دی ۱۳۹۹
یعنی این شد صرفه جویی. ؟بلاخره ادم امکان داره واسه مشکل مهمی بیرون بره احساس امنیت نمیکنه. این وزیر نیرو چقدر نابغه است. نکنه میخوایید برق مجانی بدید سوریه لبنان. دیگه پول نداریم
Iran (Islamic Republic of)
صدف
۰۳:۲۷ ۰۸ دی ۱۳۹۹
واقعا برای این مسئولان باید متاسف شد حیف از ایران
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۱۰ ۰۸ دی ۱۳۹۹
بعدمیخواین‌بگین‌‌دزدی‌‌که‌عادیه‌‌چیزجدید‌میشه‌تجاوز‌مگه‌خیابون‌
ها‌رومیخواین‌‌خاموش‌کنین‌که‌چی‌مثلا‌مملکت‌پره‌معتاده‌که‌تریاک
شاهه‌توهمین‌الان‌‌مه‌ینجاگزاسه‌آخه‌اول‌فکربعدعمل‌خداعقلتون‌
بده
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
از طرفداران خامنه ای و ملت ایران
۰۱:۰۲ ۰۸ دی ۱۳۹۹
برای همین چراغ ها رو خاموش می کنن که کلدسپاه ارتش بسیج اطلاعاتی و کل نظامیان به دستور خامنه ای شب ها چراغ ها رو خاموش کنن مردم رو بکشن هر چی دارن و ندارن ببرن ماشین هاشون رو ببرن ملت ایران یکیه ضد عفونی قوی بزرگ همیشه میش خودتون داشته باشین کسی خواست نزدیکتون بشه با اسپری چشمشو کور کنید به هیچ کس دیگه امروزه نمیشه اطمینان کرد حتی پلیس راه تا خواست یکی نزدیکتون بشه یا مشکوک بود اسپری به دست باشین
Iran (Islamic Republic of)
مریم
۰۰:۰۸ ۰۸ دی ۱۳۹۹
واقعا حرفی برای گفتن نمیمونه. با تاریکی عرصه برای جنایت فراهم کردید.
Iran (Islamic Republic of)
خاتاعپور
۲۱:۴۵ ۰۷ دی ۱۳۹۹
از بیوگاز استفاده کنند مسعولین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۱ ۰۷ دی ۱۳۹۹
تحقیقات نشون داده که ویروس کرونا در ایران از ۹ شب تا ۴ صبح فعال میشه و در طول روز توی مترو و اتوبوس و ازدحام خیابونا و بازار اصلا وجود نداره خدا رو شکر مچ ویروس کرونا رو گرفتند بیچاره ویروسها میان ۹ شب میبینن هیچکس توی خیابون نیست بدجور کنف میشن و از بین میرن
Iran (Islamic Republic of)
ایزدی
۱۹:۴۸ ۰۷ دی ۱۳۹۹
6صبح کل خیابان آزادی تا بعداز انقلاب و بلوار استادمعین تو تاریکی مطلقه واقعا عرصه واسه دزدا و جنایتکارایی که از تاریکی استفاده میکنن خوب فضایی فراهم شده انشاله خاموشی معابر کنسل شه .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۵ ۰۷ دی ۱۳۹۹
نیروگاه اتمی چند سال باید طول بکشه تا قابل استفاده بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۶ ۰۷ دی ۱۳۹۹
سلام وقت بخیر، متاسفانه بعضی از مسئولین میان ابرو رو درست کنند چشم رو کور میکنند ، این چه سیاستی است که اعمال میشود آقایون این فکر رو نمی کنند که با این کار باعث چه مشکلات امنیتی برای افرادی که به هر نحوی مجبور به تردد در این بازه ی زمانی هستند خواهند شد . خدا بخیر بگذرونه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۵ ۰۷ دی ۱۳۹۹
اعلام نشده تا کی باید ادامه یابد مگه ماشینها از ساعت 9 شب تا 4 صبح ویروس کرونا حمل می کنند .
Iran (Islamic Republic of)
بهرام صالحی
۱۵:۲۶ ۰۷ دی ۱۳۹۹
درسته با اعمال این خاموشیها مصرف گاز نیروها کاهش میبابد
آخرین اخبار