تفاهم‌نامه توانمندسازی مهارتی مددجویان زندانی بوشهر امضا شد

نخستین تفاهم‌نامه برای توانمندسازی مهارتی و اشتغال زندانیان استان بوشهر پس از آزادی امضا شد.

تفاهم‌نامه توانمندسازی مهارتی مددجویان زندانی بوشهر امضا شدبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، نخستین تفاهم‌نامه چهارجانبه میان اداره‌کل آموزش فنی و حرفه‌ای، زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی، اتاق‌های بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی و اصناف بوشهر برای توانمندسازی مهارتی و اشتغال زندانیان این استان پس از آزادی امضا شد.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان بوشهر با بیان اینکه مدت زمان اجرای این تفاهم نامه سه سال است، گفت: مددجویان زندانی مشمول این تفاهم نامه با حضور در محیط کار واقعی ضمن فراگیری مهارت‌های فنی درآمدزایی هم خواهند داشت.

عبدالمجید دراهکی، توانمندسازی زندانیان دارای شرایط رای باز از طریق ارائه آموزش در محیط واقعی کار، ایجاد روحیه استقلال، خودباوری و کارآفرینی از طریق کسب آموزش‌های مهارتی در محیط واقعی کار، آموزش چگونگی انجام کار تیمی و گروهی برای تشکیل بنگاه‌های اقتصادی و تعاونی‌ها متناسب با نیاز بازار کار پس از آزادی زندانیان و آشنایی زندانیان رای باز با صنایع و صنوف مرتبط با توانمندی‌های مهارتی کسب شده از سوی آنان را از هدف‌های انعقاد این تفاهم‌نامه همکاری عنوان کرد.

او بیان کرد: سالانه به طور میانگین حدود هزار و ۵۰۰ نفر از زندانیان در استان بوشهر دوره‌های مهارتی و آموزش فنی و حرفه‌ای را فرا می‌گیرند.

مدیر کل زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی استان بوشهر نیز گفت: این تفاهم‌نامه نقطه شروع اشتغال مددجویان مهارت آموخته در زندان‌های استان است و با همکاری و تعامل با دادسرا‌ها شمار زندانیان در این استان ۴۰ درصد کاهش پیدا می‌کند.


بیشتر بخوانید


رضا مقبلی قرائی افزود: اداره کل زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی بوشهر همکاری و مشارکت خوبی با اداره‌ کل آموزش فنی و حرفه‌ای، اتاق اصناف، اتاق بازرگانی و صنایع و معادن استان برای برگزاری دوره‌های آموزشی و مهارتی برای زندانیان دارد و اجرای این دوره‌ها تاثیر قابل توجهی در حرفه آموزی و اشتغال زندانیان پس از آزادی داشته است.

او با بیان اینکه همه زندانیان دارای رای باز می‌توانند از این فرصت برای کسب مهارت و اشتغال خود استفاده کنند، افزود: شناسایی افراد واجد شرایط جامعه هدف (زندانیان رای باز) و اعلام به اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان، حمایت‌های مادی و معنوی پس از پایان دوره آموزشی تا گرفتن گواهینامه مهارتی و اشتغال آنان، و رایزنی با صندوق کارآفرینی امید برای اختصاص اولویت پرداخت تسهیلات به فراگیران موضوع تفاهم نامه، پس از گرفتن گواهینامه از جمله تعهدات اداره کل زندان‌های استان در این تفاهم‌نامه است.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشارزی استان بوشهر نیز گفت: شناسایی مراکز یادگیری تحت عنوان واحد‌های پذیرنده از بین بنگاه‌های اقتصادی برای اشتغال مددجویان زندانی در دستور کار خود قرار خواهد گرفت.

خورشید گزدرازی طراحی بسته‌های تشویقی ( افزون بر مشوق‌های قانونی) برای صنایع و صنوفی که در اجرای آموزش به صورت محیط واقعی کار خاص زندانیان رای باز، داوطلب می‌شوند را از برنامه‌های مهم اتاق بازرگانی در این تفاهم نامه عنوان کرد.

مصطفی گراشی رئیس اتاق اصناف بوشهر هم از رایگان بودن پروانه کسب برای مهارت آموختگان مددجوی زندان‌های این استان در اجرای این تفاهم‌نامه خبر داد.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.