احمدوند در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

انتقال پرونده هیات علمی دولتمردان به دانشگاه علامه صحت ندارد

معاون آموزشی دانشگاه علامه طباطبایی گفت: انتقال پرونده هیات علمی دولتمردان در قبال پرداخت به دانشگاه علامه طباطبایی صحت ندارد.

شجاع احمدوند، معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه علامه طباطبایی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره نسبت اعضای هیات علمی به دانشجویان در این دانشگاه، اظهار کرد: در دانشگاه علامه طباطبایی نسبت استاد به دانشجو در سال ۹۳ یک به ۳۹ بوده و در حال حاضر یک به ۲۷ است که هرچه این رقم کمتر شود بهتر است.

۱۲۲ عضو هیات علمی دانشگاه علامه خانم هستند

او افزود: ۱۲۲ فرد از میان ۵۶۰ عضو هیات علمی در دانشگاه علامه طباطبایی خانم هستند، یعنی ۲۲ درصد از اعضای هیات علمی دانشگاه ما را بانوان تشکیل می‌دهند.

احمدوند تصریح کرد: یکی از شاخص‌های مهم در رتبه بندی دانشگاه‌ها نسبت استاد به دانشجو است و مطابق برنامه ششم توسعه باید این رقم یک به ۲۰ برسد که راهکار آن کم کردن تعداد دانشجو و افزودن عضو هیات علمی است.

او تاکید کرد: تعداد اعضای هیات علمی در دانشگاه علامه طباطبایی باید افزایش پیدا کند، چرا که حیات این دانشگاه به داشتن دانشجو در مقاطع مختلف کارشناسی، ارشد و دکتری وابسته است.

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه علامه طباطبایی تاکید کرد: در سال‌های اخیر سعی کردیم تا میزان اعضای هیات علمی را در دانشگاه علامه طباطبایی افزایش دهیم، اما در برخی از رشته‌هایی مانند الهیات، علوم سیاسی یا حقوق تعداد متقاضیان کم است و در برخی از رشته‌های دیگر مانند زبان فرانسه، زبان اسپانیایی، زبان چینی و ... حدود ۶۰ الی ۷۰ درصد از اعضای هیات علمی را بانوان تشکیل می‌دهند.

احمدوند با بیان اینکه در طول ۷ الی ۸ سال گذشته ۲۱ عضو هیات علمی از طریق انتقالی جذب دانشگاه علامه طباطبایی شده اند، گفت: از میان این ۲۱ عضو هیات علمی هیچ کدام از افراد دارای پست‌های دولتی نبودند. در مجموعه‌های جذب اعضای هیات علمی خود شاهد انتقال مقام‌های دولتی نیستیم، البته شاید برخی از افراد به علت بالا بودن سطح علمی در وزارتخانه‌های کشور فعالیت داشته باشند و برای تدریس در دانشگاه‌ها به عنوان عضو هیت علمی دعوت به کار شده باشند، اما اینکه می‌گویند دولتمردان در قبال پرداخت پول در حال انتقال پرونده اعضای هیات علمی خود از دانشگاهی دیگر به دانشگاه ما هستند صحت ندارد.

او با بیان اینکه انتقال اعضای هیات علمی به دانشگاه علامه طباطبایی از طریق فرآیند علمی انجام می‌شود، تاکید کرد: مهم‌ترین مرجع برای پذیرش یا عدم پذیرش انتقال اعضای هیات علمی به دانشگاه‌، گروه‌های تخصصی و حرفه‌ای دانشگاه‌هاست که شامل سه بخش گروه، کارگروه و هیات اجرایی جذب دانشگاه است و انتقال همه اعضای هیات علمی به دانشگاه باید با طی کردن این سه فرآیند انجام شود.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.