در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد:

اقدامات دانشگاه علامه طباطبایی برای برگزاری امتحانات مجازی

معاون آموزشی دانشگاه علامه طباطبایی درباره اقدامات انجام شده در دانشگاه برای برگزاری مجازی امتحانات توضیحاتی را ارائه کرد.

شجاع احمدوند معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه علامه طباطبایی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره روند برگزاری امتحانات مجازی این دانشگاه، اظهار کرد: دانشگاه علامه طباطبایی مدت‌ها درباره برگزاری آزمون‌ها به صورت مجازی تحقیق کرد تا بتواند نتایج موفقیت آمیزی به دست بیاورد.

او افزود: خوشبختانه تمامی کلاس‌های دانشگاه علامه طباطبایی با تعداد ۱۶ جلسه به صورت مجازی برگزار شدند، این در حالی بود که در صورت حضوری برگزار شدن کلاس‌ها شاید تنها ۱۲ جلسه کلاس برای دانشجویان برگزار می‌شد.

احمدوند تصریح کرد: دغدغه مهم دانشگاه علامه طباطبایی در زمان مجازی برگزار شدن کلاس ها، بحث امتحانات بود. اگر این ترم حذف می‌شد یا امتحانات برگزار نمی‌شد؛ باید شاهد به هدر رفتن زحمات استادان و دانشجویان می‌شدیم؛ بنابراین با انجام مجموعه‌ای از برنامه ریزی‌ها از قبیل تقویت زیر ساخت‌های لازم درون سیستمی، لازم بودن جای‌گذاری آیکون‌ها برای امتحانات در صفحه کلاس استادان، آموزش به استادان، دانشجویان و کارکنان برای برگزاری امتحانات به صورت مجازی و راه اندازی تیم‌های شبکه‌ای برای ارتباطات بین دانشجویان، استادان و مسئولان آموزش از فعالیت‌های این دانشگاه، برای به پایان رساندن یک ترم خوب استفاده کردیم.

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه علامه طباطبایی با بیان اینکه ۴ مرحله آزمون آزمایشی در طول ۳ روز قبل از شروع امتحانات برگزار شد، تاکید کرد: برگزاری اولین آزمون مجازی در دانشگاه علامه طباطبایی رضایت بخش نبود، اما نتایج ۳ آزمون پایانی به تدریج رضایت بخش بود.

برگزاری پرحجم ترین ساعت آزمون در دانشگاه علامه طباطبایی 

احمدوند تصریح کرد: آزمون‌های مجازی این دانشگاه از روز شنبه ( هفتم تیر) شروع و پرحجم‌ترین آزمون در ساعت ۸ الی ۱۰ صبح این روز برگزار شد که بالغ بر ۲۲۲۰ دانشجو در این آزمون شرکت کردند. خوشبختانه حتی یک دانشجو هم جهت حضور در امتحان مشکل پیدا نکرد و تا پایان روز حدود ۶۳۰۰ الی ۶۴۰۰ نفر توانستند در آزمون شرکت کنند و کمتر از ۵۰ نفر غیبت داشتند.

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه علامه طباطبایی ادامه داد: دانشجویان این دانشگاه مشکلات مهمی در خصوص برگزاری آزمون‌های مجازی نداشتند و تنها در صورت فراموش کردن رمز ورود به سامانه یا نحوه برگزاری امتحانات با کارشناسان ما صحبت می‌کردند، هرچند آموزش‌های لازم در خصوص این موارد به دانشجویان داده شده بود. در هر دانشکده‌ ۳ الی ۵ کارشناس آماده پاسخگویی تلفنی به مشکلات دانشجویان بودند.

آزمون مجازی

بارگذاری چت روم در سامانه آموزش مجازی دانشگاه

او گفت: در قسمتی از سامانه مجازی «چت روم» ایجاد کردیم تا دانشجویان در صورت نامفهوم بودن سوالات بتوانند معضل خود را از طریق راهنمایی استاد حل کنند. با این تدابیر امیدواریم که بتوانیم نتایج مطلوب و موفقیت آمیزی از پایان امتحانات به دست آوریم.

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه علامه طباطبایی درباره برگزاری ترم آینده به صورت مجازی، گفت: به دست آوردن تجربه موفقیت آمیز از ترم جاری باعث شد تا برای آینده بتوانیم حتی در صورت نبود مشکل و بیماری هم به برگزاری کلاس‌ها به صورت تلفیقی یعنی حضوری و مجازی اقدام کنیم.

امتحان مجازی

احمدوند تصریح کرد: در گذشته اختیارات کمتری برای برگزاری کلاس‌ها به صورت مجازی داشتیم و در این امر شاید دانشگاه‌ها تنها ۱۰ درصد می‌توانستند کلاس‌ها را به صورت غیر حضوری برگزار کنند، اما ویروس کرونا کمک زیادی به غیر حضوری برگزار شدن ۱۰۰ درصد از کلاس‌های دانشگاه‌ها کرد و توانستیم در این امر پیشرفت قابل توجهی داشته باشیم.


بیشتر بخوانید


انتهای یپام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار