طرح توسعه مشاغل خانگی با دقت و نظارت اجرا شود

معاون استاندار بوشهر بر کیفیت آموزش‌ها و نظارت بر روند اجرای طرح توسعه مشاغل خانگی تاکید کرد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، سعید زرین‌فر معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری بوشهر در آیین افتتاح دبیرخانه توسعه مشاغل خانگی جهاد دانشگاهی استان بوشهر عنوان کرد: پیوند طرح توسعه مشاغل خانگی با جهاددانشگاهی اتفاق مبارکی است زیرا جهاد دانشگاهی یک مجموعه توانمند علمی است و در هر کاری که وارد شده همراه با موفقیت بوده است.

 او افزود: امروز دغدغه همگان، شغل است و به همین علت بر روی آن حساسیت و تاکید زیادی وجود دارد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری بوشهر ادامه داد: کیفیت آموزش‌ها، نظارت بر روند اجرا و جریان کار باید با دقت و حساسیت پیگیری شود. پیشنهاد می‌کنم کمیته‌ای برای بررسی و رصد مراحل اجرای طرح و همچنین احصاء نیاز‌ها و کمبود‌های آن از حیث قانونی، اجرایی و ارزیابی مراحل طرح تشکیل شود.


بیشتر بخوانید


سرپرست اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان بوشهر هم گفت: طرح توسعه مشاغل خانگی در شرایطی اجرا می‌شود که بسیار کاربردی است زیرا در شرایط کرونا و پساکرونا ناچاریم به سمت مشاغل خانگی پیش برویم.

مصدق کشاورزی افزود: به دلیل اهمیت ایجاد شغل و توانمندسازی، اعتبارات لازم در نظر گرفته شده و در قالب طرح مشاغل خانگی پرداخت می‎شود.

مدیر اجرایی طرح توسعه مشاغل خانگی در استان بوشهر نیز بیان کرد: آموزش‌ها و ایجاد اشتغال بازار محور بوده و به دنبال ایجاد بازار پایدار هستیم، به گونه‌ای که این فرایند معکوس شده و از بازار به سمت آموزش پیش می‌رویم.

علی احمدی‌زاده ادامه داد: هزار و ۷۰۰ نفر در این طرح ثبت نام کرده و پس از تکمیل مدارک و دسته بندی نیازسنجی شده‌اند.

مدیر اجرایی طرح توسعه مشاغل خانگی در استان بوشهر افزود: این طرح در ۳۱ استان و بر اساس انعقاد تفاهم‌نامه با وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اجرا شده است که امسال ۵۴ هزار و ۳۰۰ نفر را پوشش خواهد داد و سهمیه استان بوشهر نیز هزار و ۵۰۰ نفر است که ما توانسته‌ایم بیش از ظرفیت نام نویسی کنیم.

او گفت: مشکل مشاغل خانگی نبود شناخت و اتصال به بازار برای فروش محصولات است که ما مشکل اتصال به بازار و ایجاد درآمد پایدار را تا حدود زیادی حل کرده‌ایم.

رئیس جهاد دانشگاهی استان بوشهر تاکید کرد: شبکه سازی در کشور صورت گرفته و با طراحی درگاه و اخذ سفارش، محصولات به بازار عرضه می‌شود. سهمی از فروش در بازار تعیین شده و برندسازی نیز صورت می‌گیرد.

انتهای پیام/ک


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.