آیین بزرگداشت آیت الله مصباح یزدی از سوی رهبر معظم انقلاب در قم برگزار شد

آیین بزرگداشت آیت الله محمد تقی مصباح یزدی(ره) امشب از سوی رهبر معظم انقلاب در حرم مطهر حضرت معصومه (س) برگزار شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم، آیین بزرگداشت مرحوم علامه محمد تقی مصباح یزدی(ره) عضو فقید مجلس خبرگان رهبری  دوشنبه شب بعد از نماز مغرب و عشا از سوی مقام معظم رهبری با سخنرانی آیت الله سید احمد خاتمی، عضو فقهای شورای نگهبان در شبستان حرم مطهر حضرت معصومه (س) با رعایت شیوه نامه های  بهداشتی برگزار شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمد محمدی گلپایگانی، رئیس دفتر رهبر معظم انقلاب،آیت‌الله  نوری همدانی از مراجع تقلید و آیات اعرافی، مدیر حوزه‌های علمیه، سید محمد سعیدی، تولیت آستان مقدس بانوی کرامت، محمدجواد فاضل لنکرانی، رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) و سید هاشم حسینی بوشهری رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و سردار حسین اشتری فرمانده ناجا از جمله شخصیت‌های حاضر در این مراسم بودند.

 آیت الله خاتمی عضو مجلس خبرگان رهبری در این آیین  آیت الله مصباح یزدی را در عرصه عمل، عمار انقلاب اسلامی دانست و افزود: این عالم  وارسته هم چون عمار بصیرت داشت و بصیرت افزایی می‌کرد.

او  با بیان این که علامه مصباح یزدی، مبنای ولایت فقیه را از بن جان پذیرفته بود، گفت: این عالم ربانی در طول عمر با برکت خود هم در عرصه قلم به تبیین مبانی ولایت فقیه پرداخت و هم در عرصه علم شاگردانی ولایت مدار پرورش داد.

این نماینده مجلس خبرگان رهبری با اشاره به جایگاه و تلاش‌های علمی این شخصیت برجسته در دوران قبل و پس از انقلاب گفت: او در مبارزه با التقاط فکری، سیاسی و تحریف همیشه پیشگام بود.

آیت الله خاتمی با تاکید بر جهاد ایشان در راه اندازی موسسات آموزشی، پژوهشی و دوره‌های مختلف علمی برای طلاب و علاقه‌مندان علوم دینی و اسلامی افزود: تمام این تلاش‌ها جلوه‌هایی از تکلیف مداری و حضور انقلابی علامه در عرصه علمی بود.

آیت الله محمدتقی مصباح یزدی، رئیس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) و عضو فقید مجلس خبرگان رهبری پس از تحمل یک دوره بیماری شامگاه جمعه دوازدهم دی ماه  در  ۸۶ سالگی دعوت حق را لبیک گفت.

پیکر  این عالم مجاهد  پس از تشییع در تهران و  مشهد صبح امروز پس از تشییع بر روی دستان مردم قدرشناس قم در حرم مطهر حضرت معصومه (س) و در جوار استادش آیت الله بهجت به خاک سپرده شد.

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۲۴ ۱۶ دی ۱۳۹۹
چرااین مراسم اینقدر شلوغه!؟! مگر کرونا رفته!؟!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۲۷ ۱۶ دی ۱۳۹۹
روحشون شاد
United States of America
ناشناس
۰۵:۳۸ ۱۶ دی ۱۳۹۹
اقای خاتمی همسایه و بچه محل قدیمی اری تو باید از مصباح و مصباح هم از شما تعریف کنه این یک امر طبیعی است اما معیار همان که علی گفت تا ببینیم کی از پل میگذره
آخرین اخبار