اردکانیان مطرح کرد؛

دسترسی ۹ میلیون و ۲۰۰ هزار نفر به آب شرب تا پایان دولت دوازدهم

وزیر نیرو از دسترسی ۹ میلیون و ۲۰۰ هزار نفر به آب شرب تا پایان دولت دوازدهم خبر داد.

به گزارش خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، رضا اردکانیان وزیر نیرو در هفته سی و پنجم افتتاح طرح‌های ساخت و سازی استان‌های مرکزی و فارس گفت: در این هفته با اختصاص آبرسانی پایدار به ۱۳۷ روستا در استان مرکزی و فارس به بیش از ۸ میلیون و ۲۰۰ هزار نفر آب شرب رسید که امیدواریم تا نیمه ۱۴۰۰ این عدد به ۱۰ میلیون نفر در مجموع برسد.

او ادامه داد: این کاروان پویش تا پایان سال طبق برنامه ادامه می‌دهد تا به امروز ۱۹۵ پروژه بزرگ از ۲۵۰ پروژه به بهره برداری رسیده و امیدواریم تا پایان سال ۵۵ پروژه به بهره برداری برسد که از این تعداد ۵۰ پروژه سازوکاری است.


بیشتر بخوانید


وزیر نیرو افزود: امروز رونمایی از پروژه سازوکاری در سند زیست بوم نوآوری نیرو هم انجام شد که به عنوان رویکرد جدید در صنعت آب و برق به دنبال هم سویی و هم افزایی تمامی طرح‌های نوآورانه و خلاق در این صنعت و رسیدن به یک نتیجه کاربردی و مشترک است.

اردکانیان گفت: از ابتدای دی ماه سال گذشته تا اول مرداد ۱۸۰ روز کاری سرفصل تعریف شده است که در این روز‌ها امیدواریم بتوانیم برای تولید انتقال و توزیع در صنعت آب و برق به خصوص در طرح‌های سازوکار و ساخت و ساز که موجب تحول در هزینه و افزایش بهره وری برای مردم است موفق عمل کنیم.

او بیان کرد: خدمت آب و برق یک خدمت مستمر است و نباید وقفه در آن ایجاد شود که امیدواریم با توجه به جنگ تحریم‌ها بتوانیم تمامی طرح‌های توسعه عمرانی کشور را به سرعت بهتری به اتمام برسانیم.

اردکانیان تصریح کرد: خوشبختانه برنامه ریزی دقیق در سه سطح تدوین شده است که شامل طرح‌های ساخت و سازی، سدسازی، تصفیه خانه‌ها و بخش نیروگاهی و غیره می‌شود. بخش دیگری از این برنامه ریزی نیز با هدف ریل گذاری برای دولت آینده انجام می‌شود. به عبارتی پروژه‌هایی را طراحی و آغاز می‌کنیم که دولت آینده ادامه دهنده آن خواهد بود.

وزیر نیرو بیان کرد: صنعت آب و برق خدماتی و مستمر هستند و نباید متأثر از تغییر دولت‌ها شوند. این در حالی است که همزمان با چنین روندی بخش فناوری صنعت آب و برق را نیز روزآمد نگه می‎داریم.
انتهای پیام/

برچسب ها: وزارت نیرو ، صنعت برق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار