پوشش خبری سرد «زمستان داغ» آمریکا توسط فارسی‌زبانان معاند

رسانه‌های فارسی زبان معاند که در اعتراضات و ناآرامی‌های ایران با ویژه برنامه‌هایی این اتفاقات را پوشش می‌دادند از شب گذشته آشوب‌های آمریکا را به نوعی بایکوت کردند.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، روز گذشته با ورود طرفداران «دونالد ترامپ» به ساختمان کنگره آمریکا، جلسه شمارش آرای الکترال به آشوب کشیده شد؛ حتی معترضان با ورود به دفتر «نانسی پلوسی» رئیس مجلس نمایندگان، با انداختن پرچم آمریکا، وسایل این دفتر، را به هم ریختند. موضوعی که به سرعت تیتر یک رسانه‌های مطرح جهان شد.

اما نگاهی به شبکه‌های ماهواره‌ای فارسی زبان مدعی آزادی بیان که کوچکترین اتفاقات در ایران برجسته می‌کنند، قابل تامل است. این رسانه‌ها که حتی در زمان ترور شهید فخری‌زاده تمام برنامه‌های زنده خود را قطع کردند و به این موضع پرداختند، این بار اعتقادی به این کار نداشتند.

بررسی خروجی‌های دیگر (اینستاگرام، تلگرام، توییتر) این شبکه‌ها نشان از چنین رویکردی دارد. آن‌ها هرچند در ساعات اولیه به انتشار اخبار این حادثه پرداختند، اما پس از چند ساعت به سادگی از کنار اتفاق کم سابقه گذشتند.


بیشتربخوانید


در این میان عملکرد دو رسانه آمریکایی فارسی زبانِ صدای آمریکا و رادیو فردا از همه قابل تامل‌تر بود. به طور مثال در اینستاگرام رادیو فردا از ۳۰ پست منتشر شده پس از زمان وقوع این حادثه تنها ۳ پست را به آشوب‌های آمریکا اختصاص داد. این ۳ مطلب هم مطالب مثبتی برای آمریکا محسوب می‌شد.

پوشش خبری سرد «زمستان داغ» آمریکا توسط فارسی‌زبانان معاند
صدای آمریکا نیز بدون اشاره به کشته‌شدگان حادثه و به آتش کشیده شدن حیاط کنگره، صرفا در پست‌های مختلف نتایج جلسه کنگره برای انتخابات را پوشش داد.
پوشش خبری سرد «زمستان داغ» آمریکا توسط فارسی‌زبانان معاند
منبع: فارس

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار