استاندار لرستان:

وضعیت اشتغال استان نامطلوب است

استاندار لرستان وضعیت اشتغال در استان را نامطلوب دانست و گفت: اکنون نرخ بیکاری در استان لرستان حدود ۱۴ درصد است و جزو ۴-۵ استان اول کشور با نرخ بیکاری بالا هستیم.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از لرستان، سید موسی خادمی،استاندار لرستان با اشاره به وضعیت اعتبارات لایحه بودجه ۱۴۰۰ استان لرستان اظهار کرد: خوشبختانه وضعیت اعتبارات استان لرستان در لایحه بودجه ۱۴۰۰ خوب است، اعتبارات عمرانی از حدود ۸۵۰ میلیارد تومان سال ۹۶ به هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان جدای از اعتبارات ملی و اعتبارات ملی استانی در سال ۱۴۰۰ رسیده است.

او افزود: سال ۹۹ حدود ۷۳۷ میلیارد تومان بودجه به استان ابلاغ شد که از این میزان ۳۲۶ میلیارد تومان تخصیص گرفته شده و بخش عمده آن جذب شده، در استان لرستان مشکل جذب اعتبار نداریم بلکه مشکل کمبود اعتبار داریم.

استاندار لرستان در رابطه با ایجاد بندر خشک در استان لرستان عنوان کرد: ایجاد بندر خشک یکی از روش‌هایی است که در فاصله بین بنادر متداول قرار می‌گیرد، برای به نتیجه رسیدن بندر خشک در استان متاسفانه مطالعات دقیقی نداشتیم، ولی برای پیگیری این موضوع باید زیرساخت‌هایی همچون ریل، فرودگاه و جاده‌های استان فراهم شود.

او در رابطه با حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان در استان بیان کرد: جهت حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان در استان بودجه از توازن و بخشی از اراضی دانشگاه به این شرکت‌ها واگذار شده و همچنین جهت راه‌اندازی کارخانه نوآوری ساختمانی که بنا بود برای نمایشگاه فرش آماده شده بود به این کارخانه اختصاص داده شد و در سفر اخیر معاون علمی رئیس جمهور به استان با پرداخت ۶ میلیارد تومان به این کارخانه موافقت و حدود ۵۰۰ میلیون تومان به عنوان قسط نخست درمرحله واریز است.

خادمی با بیان اینکه متاسفانه در استان وضعیت اشتغال نامطلوب است گفت: اکنون نرخ بیکاری در استان لرستان حدود ۱۴ درصد است و جز ۴-۵ استان نخست کشور با نرخ بیکاری بالا هستیم که در راستای کاهش نرخ بیکاری بنیاد برکت و بنیاد مستضعفان با حضور در مناطق محروم استان در حال سرمایه‌گذاری هستند و همچنین شستا و سازمان بازنشستگی کشور نیز در استان سرمایه‌گذاری کرده‌اند.

او تصریح کرد: جهت رفع بیکاری استان سرمایه‌گذاری مربوط به بنیادها، نهاد‌های عمومی، بانک‌ها و بخش خصوصی در استان در حال پیگیری است و اقدامات خوبی انجام شده است.

استاندار لرستان افزود: سد گاه شمار از اولویت‌های استان است و تلاش‌های بسیاری زیادی جهت افزایش تخصیص آب این سد شد که اکنون حدود ۱۳۰ میلیون متر مکعب تخصیص و ۳۰۰ میلیون متر مکعب برای نگهداری سیلاب به آن اختصاص داده شده و بخشی از اجرای آن در آینده نزدیک شروع می‌شود.

او اظهار کرد: پس از حل بحث‌های تخصیص سد گاه با توجه به سرمایه‌گذاری بیش از ۱۰ هزار میلیارد تومان مورد نیاز این سد به طور یقین دولت نمی‌تواند این اعتبار را تامین کند در همین راستا به دنبال ورود بخش‌های خصوصی و بانک‌ها به این پروژه هستیم.

خادمی با بیان اینکه نشریات نیز جز مشاغل آسیب دیده از کرونا هستند افزود: با توجه به این که در ستاد ملی کرونا رسانه‌ها و نشریات نیز جز مشاغل آسیب دیده از کرونا مطرح شدند و می‌توانند از تسهیلات کرونا استفاده کنند در استان لرستان بر اساس آخرین گزارش حدود ۱۳ میلیارد تومان تاکنون پرداخت شده ۲ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان تسهیلات ویژه به خبرنگاران و رسانه‌ها پرداخت شده و همچنین به حدود هزار و ۸۰۰ نفر هنر کارت با مبلغ هر کارت یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان و ۲۰۰ فقره وام قرض‌الحسنه نیز به خبرنگاران استان پرداخت شده است.

استاندار لرستان در رابطه با جبران خسارت ناشی از کرونا به واحد‌های تولیدی استان عنوان کرد: جهت جبران خسارت ناشی از کرونا به اقشار و اصناف آسیب‌دیده متناسب با سطح ملی در استان لرستان نیز در حال اجرا است که در همین راستان به عنوان مثال حدود ۷۰۰ میلیارد تومان به واحد‌های آسیب‌دیده از سیل اختصاص داده شده که تاکنون ۲۵۰ میلیارد تومان آن جذب شده و مابقی آن نیز در حال جذب است.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۹ ۲۰ دی ۱۳۹۹
جنابعالی استاندار شدی که مطلوبش کنی وگرنه اینو خودمونم میدونستیم!!!!!!!!!!!!
معلوم نیست چیکار میکنید!!!!!!!
آخرین اخبار