معاون وزیر تعاون خبرداد؛

احداث ۴۶۰ واحد مسکن کارگری درسیرجان

معاون امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از ساخت ۴۶۰ واحد از تعاونی‌های مسکن کارگری در سیرجان خبر داد.

احداث ۴۶۰ واحد مسکن کارگری درسیرجانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، محمد جعفرکبیری معاون امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در سفر یک روزه به سیرجان گفت: این تعاونی‌ها با اعتباراولیه بالغ بر ۵۰ میلیارد تومان در مدت ۲ سال ساخته وتحویل کارگران واجد الشرایط وعضو می‌شود.

او افزود: ۱۹۰ میلیارد تومان از محل ماده ۵۶ تبصره ۱۸ به تعاونی‌های سیرجان اختصاص یافت.

او با بیان اینکه کارگران می‌توانند در طرح مسکن ملی خانه دار شوند، تصریح کرد: کارگران می‌توانند هم در طرح مسکن ملی ثبت نام کنند و هم به عضویت تعاونی‌های مسکن درآیند. به موجب این طرح زمین در اختیار تعاونی مسکن کارگری قرار می‌گیرد و از زمین‌های جوار شهرک‌های صنعتی که امکان ساخت در آن‌ها وجود دارد، استفاده می‌شود.

رضا اسماعیلی مدیر‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمان نیز دراین جلسه گفت: استان کرمان دارای ۵ هزارواحد تعاونی در بخش‌های مختلف است که ۲ میلیون ۲۰۰ هزار نفردر این تعاونی‌ها عضو هستند و ۵۶ هزار فرصت شغلی هم ایجاد شده است.

 سهراب بها الدینی فرماندار ویژه سیرجان در حاشیه این مراسم اظهارداشت: کارگر اگر دارای مسکن باشد و از این بابت دغدغه‌ای نداشته باشد با آرامش روحی و روانی بیشتری در کار و تولید ایفای نقش می‌کند و این مهم اثرات اجتماعی و اقتصادی زیادی بر خانواده‌ها خواهد داشت.

شهباز حسن پور نماینده مردم سیرجان و بردسیر در مجلس شورای اسلامی نیز با قدردانی از این حرکت ،گفت: تعاونی‌های توسعه و عمران در شهرستان ها، فرصتی جدی برای سرمایه گذاری در مناطق مختلف و توسعه فرهنگ تعاون است که دراین باره باید اهتمام ویژه‌ای صورت گیرد.

او از حمایت مجلس از طرح های مسکن خبرداد.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار