جلالی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

تشدید نظارت‌ها بر گران فروشی بلیت هواپیما

سازمان هواپیمایی کشوری گفت: قیمت بلیت هواپیما افزایش نیافته و نظارت ما در این بخش بر آژانس‌ها همچنان ادامه دارد.

جلالی معاون هوانوردی سازمان هواپیمایی کشوری در گفت‌وگو با خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با بیان اینکه ظرفیت‌های ۶۰ درصدی در بخش هوایی به صورت کامل در حال اجرا است، گفت: سازمان هواپیمایی به صورت کامل نظارت بسیار زیادی در این حوزه دارد.

شرکت‌های هواپیمایی ۶۰ درصد ظرفیت مسافر سوار می‌کنند

او اظهار کرد: برنامه‌ای برای لغو این ظرفیت‌های ۶۰ درصدی در پروازهای داخلی نداریم و تا اطلاع ثانوی متناسب با تصمیم ستاد ملی مقابله با کرونا این طرح اجرا خواهد شد.

معاون هوانوردی سازمان هواپیمایی کشور همچنین در خصوص افزایش قیمت‌ بلیت هواپیما هم گفت: هیچ افزایش قیمتی در پروازهای داخلی نداریم البته با کاهش عرضه صندلی‌ها، افزایش فروش بلیت در کلاس‌های بالای نرخی را شاهد هستیم.

جلالی بیان کرد: با توجه به دستور ستاد ملی مقابله با کرونا مبنی بر استفاده حداکثر ۶۰ درصد از ظرفیت پروازها، شاهد کاهش عرضه صندلی‌ها و تاثیر در فروش بلیت در کلاس‌های بالای نرخی هستیم.

معاون هوانوردی تصریح کرد: با توجه به ممنوعیت ترددهای بین شهری، تقاضا برای سفرهای هوایی بیشتر شده و در نتیجه برخی از آژانس‌ها اقدام به تخلف کرده‌اند.

او بیان کرد: با نظارت و بررسی‌هایی که انجام داده‌ایم مجوز ۴ آژانس مسافرتی و ۲ موتور جستجوگر را لغو کردیم و سعی داریم نظارت‌های خود را در این حوزه تشدید کنیم و با کوچکترین تخلف برخورد می‌کنیم.


بیشتر بخوانید


او بیان کرد: در صورت مشاهده سایر تخلفات توسط آژانس‌های مسافرتی و موتورهای جستجوگر باز هم برخورد خواهیم کرد.

جلالی درباره پروازهای مستقیم به انگلیس هم گفت: هیچ پرواز مستقیمی به مقصد انگلیس نداریم و نظارت خود را برای عدم پذیرش مسافران از مبدا انگلیس تشدید می‌کنیم.

او توضیح داد: اجازه هیچ تخلفی را در این خصوص به شرکت‌های هواپیمایی و یا کانال‌هایی که اقدام به فروش بلیت از مقصد لندن می‌کنند، نمی‌دهیم و در این خصوص هم نظارت می‌شود، ضمنا مجوز پذیرش مسافر از مبدا انگلیس به تمام مقاصد پروازی در ایران لغو شده است.

گفتنی است، پیش از این سازمان هواپیمایی در ابلاغیه‌ای به شرکت‌های هواپیمایی خارجی که پرواز کانکشن دارند، تذکر داده بود که اگر این پروازها از مبدأ لندن به مقصد تهران انجام شوند، از پذیرش مسافران آن در فرودگاه امام خمینی (ره) جلوگیری به عمل خواهد آمد.

همچنین به ایرلاین‌های کشورهای همسایه و منطقه شامل عمان، عراق، ارمنستان، آذربایجان، ترکیه، امارات و قطر تذکر داده شده که از سوار کردن مسافرانی که با پرواز کانکشن از لندن عازم ایران هستند، خودداری کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار