ثبت ۱۳۰ شکایت از شرکت‌های هواپیمایی تنها در یک ماه

سازمان هواپیمایی کشور در یک گزارش اعلام کرده که در بازه زمانی آبان تا آذر ماه بیش از ۱۳۰ شکایت ارسال شده و ایران ایر و ماهان صدرنشین این شکایت‌ها بوده‌اند.

 به گزارش  خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با توجه به مشکلات بسیار زیادی که در چند وقت اخیر به ویژه در حوزه حمل ونقل کشور ایجاد شده است، باعث شده که حوزه مسافری به ویژه بخش هوایی کشور با مشکلات بسیار زیادی روبه‌رو شود که این خود زمینه ساز ثبت شکایات در حوزه هوایی و هواپیمایی کشور شده است.

یکی از این مشکلات افزایش قیمت بلیت هواپیما بوده که در این حوزه سازمان هواپیمایی کشور اقدام به تشدید نظارت‌های خود کرده است در همین رابطه سازمان هواپیمایی کشور مجوز ۴ آژانس مسافرتی و ۲ موتور جستجوگر را لغو کرده است.


بیشتر بخوانید


در همین رابطه سازمان هواپیمایی کشور گزارشی منتشر کرده که در آن آمار‌های مربوط به ثبت شکایات و رسیدگی به آن‌ها توسط شرکت‌های هواپیمایی در بازه زمانی ۲۰ آبان تا ۲۰ آذر را اعلام کرده است.

ثبت ۱۳۰ شکایت از شرکت‌های هواپیمایی تنها در یک ماه/ ایران ایر و ماهان صدر نشین شکایت‌ها

سازمان هواپیمایی کشور در این گزارش آورده است پیرو اعلام انتشار گزارش عملکرد شرکت‌های هواپیمایی داخلی و شرکت‌های خدمات مسافرت هوایی در حوزه پاسخگویی به شکایات مسافران، جدول پایش و میزان شکایات مسافران از عملکرد شرکت‌های هواپیمایی داخلی و شرکت‌های خدمات مسافرت هوایی در سامانه حقوق مسافر سازمان هواپیمایی کشوری در بازه زمانی ۲۰ آبان تا ۲۰ آذر ماه ۱۳۹۹ منتشر شد.

ثبت ۱۳۰ شکایت از شرکت‌های هواپیمایی تنها در یک ماه/ ایران ایر و ماهان صدر نشین شکایت‌ها

این گزارش نشان می‌دهد در مجموع ۱۳۱ شکایت از شرکت‌های هواپیمایی و شرکت‌های خدمات مسافرت هوایی به سازمان ارسال شده که به ۹۸ درصد آن‌ها پاسخ داده شده است.

ایران ایر و ماهان صدر نشین شکایت‌ها

سهم شرکت‌های هواپیمایی از شکایات واصله ۱۱۳ مورد و شرکت‌های خدمات مسافرت هوایی ۱۸ مورد گزارش شده است. این نمودارها نشان می‌دهد که شرکت‌های هواپیمایی ایران ایر، ماهان و آتا به ترتیب ۳۰ ، ۱۸ و ۱۶ شکایت از عملکرد آنها داشته است.

ثبت ۱۳۰ شکایت از شرکت‌های هواپیمایی تنها در یک ماه/ ایران ایر و ماهان صدر نشین شکایت‌ها

همچنین شرکت هواپیمایی ماهان با ۸ شکایت از عوامل فروش از جمله آژانس‌ها بیشترین شکایت را داشته‌اند. این ۳ شرکت هواپیمایی بیشترین سهم رسیدگی به شکایات را داشته و بیشترین آن مربوط به ایران ایر با ۲۹ و ماهان ۲۶ بیشترین میزان رسیدگی را داشته‌اند.

گفتنی است، مسافران می‌توانند انتقادات، پیشنهادات و شکایات خود را از طریق بخش سامانه حقوق مسافر در سامانه سازمان هواپیمایی کشوری به آدرس cao.ir مطرح و پیگیری کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار