ورود بسیج علمی به حوزه دانش بنیان

معاون علمی و پژوهشی سپاه امام رضا (ع) گفت: محققان بسیج علمی و پژوهشی سپاه امام رضا (ع) به حوزه ساخت و طراحی محصولات دانش بنیان به صورت جدی ورود کرده‌اند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، محمودرضا کفاش معاون علمی و پژوهشی سپاه امام رضا (ع) با اشاره به همکاری و تعامل معاونت علمی، پژوهشی و فناوری سپاه خراسان رضوی با مراکز رشد و نوآوری شرکت‌های دانش بنیان گفت: از ابتدای امسال تاکنون توانسته‌ایم سه شرکت دانش بنیان در پارک علم و فناوری به ثبت برسانیم و تا پایان سال منتظر اخذ دو مجوز برای تاسیس دو شرکت دیگر هستیم.
 
او افزود: سازمان بسیج علمی با هدف جهاد علمی پیرامون فرمایش رهبری شکل گرفت و هدف ما تبدیل علم به فناوری و ثروت است.

معاون علمی و پژوهشی سپاه امام رضا (ع) با اشاره به تولید ماسک هوشمند توسط پژوهشگران سازمان بسیج علمی ادامه داد: محفظه اینگونه ماسک به گونه‌ای است که با استفاده از اشعه uv و گاز اوزون در سطح ۲/۵ میلی گرم هوا را تسویه و در دم و بازدم هوای سالم را استنشاق می‌کنیم.

کفاش بیان کرد: نمونه اینگونه ماسک در کشور امریکا و آلمان نیز ساخته شده، اما تفاوت نمونه ایرانی با نمونه خارجی آن در این است که اولا مهندسی معکوس در آن بکار برده شده است و از طرفی باطری آن به دلیل سنگینی به جای اینکه روی ماسک تعبیه شود بر روی کمربند فرد متصل و این باطری بصورت هوشمند و در کسری از ثانیه شارژ می‌شود و نیاز به سیم و اتصالات ندارد.

او تصریح کرد: این ماسک تاییده سازمان بسیج علمی و پژوهشکده مطالعات و تحقیقات بسیج را اخذ کرده و به محض گرفتن مجوز دانشگاه علوم پزشکی رونمایی و به تولید انبوه خواهد رسید.
 
معاون علمی و پژوهشی سپاه امام رضا (ع) به یکی دیگر از اختراعات پژوهشگران سازمان بسیج علمی اشاره و تاکید کرد: یکی دیگر از اختراعات که به ثبت رسیده است، اسکن‌های سه بعدی است که در آن کسانی که دچار آرتروز از قسمت کمر به پایین شده‌اند با فشار پا در سه فرم و سه جهت روی زمین و متناسب با میزان فشار بیماری تشخیص و کار درمانی انجام می‌شود.

انتهای پیام//م.ج
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.