تحلیلگر صهیونیست: موشک‌های حزب‌الله سامانه‌های "اسرائیل" را فلج می‌کنند

آلون بن دیوید اعلام کرد حزب‌الله موشک‌های نقطه‌زنی دقیق با برد متوسط ​​و طولانی دارد که به‌وسیله آن‌ها به حملات اسرائیل پاسخ خواهد داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از به نقل از المیادین، آلون بن دیوید، تحلیلگر امور نظامی اسرائیل با انتشار مقاله‌ای در روزنامه معاریو، اظهار داشت که تهدید اساسی استراتژیک علیه "اسرائیل" نه در سوریه بلکه در لبنان است و اسرائیل تا این لحظه نتوانسته این تهدید را برطرف کند.

بن دیوید درباره تهدید استراتژیک موشک‌های نقطه‌زن حزب‌الله تصریح کرد: حملات مکرر اسرائیل به سوریه، مانع تلاش حزب‌الله برای تثبیت قدرت موشکی خود در خاک لبنان نشده است.

این تحلیلگر صهیونیست توضیح داد: برآورد اسرائیل این است که حزب‌الله اکنون صد‌ها موشک نقطه‌زن با برد متوسط ​​و طولانی در اختیار دارد و چندین پایگاه موشکی حاوی این نوع موشک‌ها در لبنان موجود است.

او در مقاله خود تأکید کرد که از سال ۲۰۱۲، معادله‌ای تحت عنوان معادله بازدارندگی تعریف شده است که بر اساس آن حزب‌الله به هر حمله اسرائیل به خاک لبنان پاسخ خواهد داد. ارتش اسرائیل تهدید موشک‌های نقطه‌زن از لبنان را به عنوان یک تهدید استراتژیک برای خود به حساب می‌آورد.

بن دیوید افزود: موشک‌های نقطه‌زن حزب‌الله می‌تواند سامانه‌های استراتژیک اسرائیل را فلج کند و حزب‌الله با این موشک‌ها می‌تواند پایگاه هاکاریا در تل آویو که وزارت امنیت و ستاد کل در آن قرار دارد را مورد هدف قرار دهد.

گفتنی است سید حسن نصرالله دبیر کل حزب‌الله چند هفته پیش در گفت‌وگو با المیادین اعلام کرد: تعداد موشک‌های نقطه‌زن مقاومت در حال حاضر و نسبت به سال پیش دو برابر شده است و هر هدفی را که بخواهیم می‌توانیم با این موشک‌ها در سرزمین‌های اشغالی مورد اصابت قرار دهیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار