پلوسی یک ژنرال بازنشسته ارتش را مسئول رسیدگی به آشوب کنگره کرد

نانسی پلوسی سخنگوی سنای آمریکا، در بیانیه‌ای راسل هونوری، ژنرال بازنشسته ارتش را مسئول رسیدگی فوری به پرونده حمله به کنگره کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از هیل، نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا، راسل هونوری ژنرال بازنشسته ارتش را به عنوان مسئول بازبینی و بررسی فوری حمله هفته گذشته به کنگره منصوب کرد.

پلوسی در بیانیه‌ای، تنها پنج روز مانده به مراسم تحلیف جو بایدن، رئیس جمهور منتخب گفت برای محافظت از دموکراسی خود، اکنون باید امنیت مجموعه کنگره آمریکا را تحت بررسی دقیق قرار دهیم.

انتصاب او ۹ روز پس از آن صورت گرفت که افراط گرایان مسلح طرفدار ترامپ پلیس کنگره را تحت فشار قرار دادند و در یک تلاش ناموفق برای جلوگیری از تصویب پیروزی جو بایدن از سوی قانونگذاران در انتخابات به ساختمان حمله کردند.

در جریان آشوب‌های کنگره، پنج نفر جان خود را از دست دادند، از جمله یک افسر پلیس کنگره و یک زن که هنگام تلاش برای رسیدن به طبقه مجلس به ضرب گلوله کشته شد. هزاران نفر از نیرو‌های گارد ملی اکنون در میان تهدید‌های امنیتی معتبر با هدف برهم زدن مراسم تحلیف روز چهارشنبه برای محافظت از پایتخت آمریکا مستقر شده‌اند.

هانوری را شاید بتوان به عنوان فرمانده نیروی کار مشترک کاترینا که هماهنگی اقدامات امدادی ارتش را برای افراد متاثر از طوفان کاترینا در سال ۲۰۰۵ برعهده داشت معرفی کرد. او با رهبران کنگره در این نقش همکاری کرد.

پلوسی گفت ژنرال بازنشسته ارتش، مدیر سابق ستاد مشترک ارتش است و وظیفه‌اش پشتیبانی نظامی از مقامات مدنی بود. او تجربه زیادی در زمینه مسائل امنیتی در منطقه D.C دارد.

تحقیقات زیادی در مورد شورش مرگبار ۶ ژانویه از سوی FBI، پلیس کنگره، پلیس مترو D.C و کمیته‌های مختلف مجلس و سنا در جریان است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار