افزایش ۷۵ درصدی جمعیت شهر جدید بینالود در خراسان رضوی

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان رضوی گفت: با توجه به توسعه خدمات روبنایی و زیربنایی در بخش مسکونی شهر جدید بینالود در ۵۰ کیلومتری مشهد جمعیت این شهر از چهار هزار نفر در سال ۹۵ به هفت هزار نفر در سال ۹۹ افزایش یافته است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، سید کمال الدین میرجعفریان معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان رضوی در بازدید از شهر جدید بینالود با بیان اینکه در حوالی این شهر ۳۵ کارخانه با هفت هزار نفر اشتغال قرار دارد، گفت: با توجه به رشد جمعیت شهر جدید بینالود، تعداد سرویس‌های رفت و برگشت به مشهد از این شهر از سه دستگاه مینی بوس در سال‌های قبل به ۱۴ دستگاه در حال حاضر رسیده است.
 
او افزود: با رشد خدمات زیربنایی و روبنایی و طرح‌های عمرانی شهر جدید بینالود در چند سال اخیر، رشد اشتغال و جمعیت در این منطقه آغاز شده و آینده مطلوبی را برای آن رقم زده است.

بیشتر بخوانید

معاون استاندار خراسان رضوی ادامه داد: با توجه به بازدیدی که از اقدامات انجام گرفته برای توسعه شهر و خدمات زیربنایی و روبنایی طرح مسکن مهر و محلات مختلف این شهر انجام گرفت، بهترین فرصت برای سکونت حاشیه نشیان مشهد در بینالود به وجود آمده است.

میر جعفریان بیان کرد: استقرار شهرک صنعتی بینالود و واحد‌های تولیدی متعدد به ویژه شرکت ایران خودرو خراسان، جاذبه‌های سکونت در این شهر جدید را افزایش داده و اهمیت توسعه تاسیسات آن را دوچندان کرده است.

حمیدرضا یزدانی مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید بینالود نیز در این بازدید گفت: تعهد مسکن مهر این شهر سه هزار و ۷۲۲ واحد بوده که از این تعداد ۲ هزار و ۹۹ واحد در قالب ساخت به صورت خودمالک، سه جانبه و گروهی به اتمام رسیده و باقی آن نیز در حال ساخت است و راهکار‌های لازم برای اتمام ساخت ۸۰۵ واحد در قالب تعاونی اتخاذ شده است.

او با بیان اینکه حدود ۷۰۰ خانوار در طرح مسکن مهر بینالود سکونت دارند افزود: در ابتدای امسال ۲ هزار و ۸۳ واحد مسکن مهر در بینالود دارای مشکل بود یا متقاضی نداشت که در حال حاضر این تعداد به هزار و ۱۶۸ واحد کاهش یافته است.

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید بینالود با اشاره به ارائه خدمات روبنایی طرح مسکن مهر بینالود از جمله مدرسه، مسجد، درمانگاه، استادیوم ورزشی، روکش آسفالت، فضای سبز، بوستان و خیابان کشی ادامه داد: واحد‌هایی که به بهره برداری رسیده‌اند، مشکلات زیربنایی آن‌ها مانند شبکه برق، آب و گاز تا حد بسیار برطرف شده، اما هنوز برخی واحد‌ها و معابر با مشکل نبود برق مواجه هستند.

یزدانی بیان کرد: این شرکت به منظور ارتقای کیفیت زندگی شهروندان امسال طرح‌های زیربنایی و روبنایی متعدد در این شهر اجرا کرده و به اتمام رسانده است.
 
انتهای پیام// م.ب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.