۱۱هزار کارگر ساختمانی در مشهد حق بیمه خود را پرداخت نکرده اند

رئیس انجمن صنفی کارگران ساختمانی مشهد گفت: ۱۱هزار کارگر ساختمانی به خاطر شیوع کرونا و تعطیلی برخی فعالیت‌های ساختمانی، بیکاری و مشکلات مالی حق بیمه خود را پرداخت نکرده اند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،محمدرضا داوری رئیس انجمن صنفی کارگران ساختمانی مشهد گفت: هم اکنون حدود ۳۷هزار نفر از کارگران ساختمانی شهر مشهد بیمه تامین اجتماعی دارند که ۱۱هزار نفر از آن‌ها حق بیمه خود را پرداخت نکرده اند. سازمان تامین اجتماعی نیز متاسفانه اعلام کرده است کارگران ساختمانی که ۳ماه بیمه خود را پرداخت نکنند پرونده بیمه آن‌ها را مختومه می‌کند و در نوبت سهمیه جدید کارگران ساختمانی قرار خواهد داد.

او با اشاره به اینکه متاسفانه امسال سازمان تامین اجتماعی هیچ گونه سهمیه جدیدی برای کارگران ساختمانی در نظر نگرفته است، افزود: از سال ۱۳۸۹ که بیمه کارگران ساختمانی در کشور اجرایی شده است به دلیل نبود نظارت‌های لازم، سازمان تامین اجتماعی برای همه افراد دارای کارت مهارت و متقاضی بیمه کارگران ساختمانی بیمه صادر می‌کرد، اما از سال ۱۳۹۱ که احراز اشتغال‌ها به انجمن‌های صنفی واگذار شد طی تعاملی با سازمان‌های مربوطه، تمام افرادی که از بیمه کارگران ساختمانی به هر طریقی سوء استفاده کرده بودند شناسایی شدند که در این راستا تاکنون حدود ۱۲هزار نفر در شهر مقدس مشهد شناسایی و بیمه آن‌ها قطع شد که در بین آن‌ها افرادی از شغل‌های گوناگون نظیر پزشک، مهندس، وکیل، بنگاه دار و تاجر به چشم می‌خورد.

بیشتر بخوانید


رئیس انجمن صنفی کارگران ساختمانی مشهد با اشاره به اینکه هم اکنون مبلغ حق بیمه کارگران ساختمانی ۱۶۶۴۰۰تومان است ادامه داد: همچنین کارگرانی که تمایل به استفاده از بیمه کارگر ساختمانی و قرار گرفتن در لیست سهمیه این نوع بیمه هستند باید ابتدا به یکی از ۱۲ایستگاه کارگران ساختمانی در شهر مشهد مراجعه و پس از ثبت نام، کارت عضویت را دریافت کنند و سپس زمانی که سایت آزمون ادواری کارگران ساختمانی با عنوان آزمون صنعت ساختمان که معمولا هر ماه به مدت ۵روز باز می‌شود، ثبت نام کنند. قرار است در ۱۵بهمن ماه نیز ثبت نام متقاضیان جدید انجام شود.

داوری بیان کرد: پس از شرکت افراد در این آزمون در صورت دریافت نمره قبولی، کارت مهارت را از سازمان فنی حرفه‌ای دریافت خواهند کرد که این سازمان هنگام تحویل کارت مهارت، برگه‌ای را به افراد برای معرفی به انجمن‌ها برای بیمه شدن ارائه می‌کند.


انتهای پیام//م. م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.