٧٠ هزار کارگر مشهدی از طریق جایگاه‌های ساماندهی کارگران مشغول به کار شده اند

معاون خدمات شهری شهرداری مشهد گفت: بالغ بر ٧٠ هزار کارگر از طریق جایگاه‌های ساماندهی کارگران ساختمانی و موقت در این شهر، از ابتدای آغاز این طرح در اردیبهشت ماه امسال، به کارگیری شده اند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، مهدی یعقوبی معاون خدمات شهری شهرداری مشهد گفت: با توجه به شیوع گسترده ویروس کرونا از پارسال و تعطیلی بسیاری از پروژه‌های عمرانی و بیکار شدن بسیاری از کارگران ساختمانی و موقت، به منظور حمایت از معیشت کارگران، طرح ساماندهی کارگران ساختمانی و موقت در دستور کار مدیریت شهری قرار گرفت.
 
او افزود: به همین منظور از اوایل اردیبهشت ماه امسال با حمایت شورای اسلامی شهر مشهد و شهردار این شهر و همراهی دستگاه‌های اجرایی استان، جایگاه‌های موقت ساماندهی کارگران ساختمانی و موقت در ۵ نقطه پر تقاضای شهر مشهد ایجاد شد.

معاون خدمات شهری شهرداری مشهد ادامه داد: با شروع این طرح، استقبال مناسبی از سوی کارگران و شهروندان صورت گرفت، اما به دلیل حجم گسترده کار و نیاز به حضور همه جانبه بسیاری از دستگاه‌های اجرایی در ابتدا نقایصی هم وجود داشت که در تلاش هستیم به تدریج با همکاری همه دستگاه‌های متولی آن‌ها را مرتفع کنیم.

بیشتر بخوانید

یعقوبی بیان کرد: امضای تفاهم‌نامه همکاری میان ١٢ دستگاه و ٢ انجمن مردم نهاد در استان، برای ساماندهی این کارگران اقدام موثری بود که امسال صورت گرفت و پس از آن با همراهی شورای اسلامی شهر مشهد مقرر گردید ۱۲ جایگاه دائمی ساماندهی کارگران ساختمانی و موقت در شهر مشهد احداث شود که عملیات اجرایی آن‌ها در حال انجام است.

او تصریح کرد: از ابتدای این طرح تاکنون حدود ۶۲۰۰ کارگر در این جایگاه‌ها برای اعزام به پروژه‌های مختلف ثبت نام و مشخصات و مهارت‌های خود را ثبت کرده‌اند، که در این مدت بالغ بر ٧٠ هزار نفر از طریق این جایگاه‌ها توسط شهروندان به کارگیری شده‌اند و آمار‌ها حاکی از آن است که بیشترین جذب کارگر از طریق جایگاه میدان امام حسین صورت گرفته است.

معاون شهردار تاکید کرد: در این مدت علاوه بر مراجعه حضوری شهروندان و کارفرمایان به جایگاه‌های ساماندهی برای جذب کارگران ساختمانی و موقت، بیش از ۲۷۰۰ مورد تماس تلفنی و درخواست کار از طریق شماره تلفنی ۳۱۷۵ صورت گرفته است و بالغ بر ۱۴۰۰ مشاوره تلفنی در مورد نحوه بکارگیری کارگران به شهروندان ارائه شده است.

یعقوبی اظهار کرد: بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، ۱۲ جایگاه دائمی ساماندهی کارگران ساختمانی و موقت که در ۱۲ نقطه پر تراکم شهر مشهد در حال ساخت است، در بهمن ماه امسال آماده بهره برداری می‌شوند و طراحی اپلیکیشن هوشمند تلفن همراه بکارگیری کارگران نیز به پایان رسیده و در حال گذران ارزیابی‌های مختلف است و به زودی رونمایی می‌شود.
 
انتهای پیام//ف.ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار