ظرفیت‌های معدنی آذربایجان غربی به درستی شناسایی و مورد بهره برداری قرار نمی‌گیرد

استاندار آذربایجان غربی گفت: مشکلات قانونی، ورود افراد غیر متخصص و کاربلد و نبود نظارت باعث شده تا معدن نقش مهمی در اقتصاد استان نداشته باشد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه، محمدمهدی شهریاری آذربایجان غربی روز پنجشنبه در دیدار با رئیس سازمان نظام مهندسی معدن کشور که در محل استانداری ترتیب یافت، یکی از راهکار‌های شکوفایی معدنی و فعالسازی معادن راکد را فراهم سازی بستر برای ورود متخصصین این حوزه دانست و افزود: به دلیل ورود افراد غیرمرتبط و نیز نبود سرمایه و دانش لازم علاوه بر اینکه در برخی مناطق طبیعت تخریب شده، بهره وری لازم نیز به دست نیامده است.

وی ادامه داد: نظام مهندسی معدن به جهت بهره مندی از کارشناسان تحصیل کرده و متخصص می‌بایست بیش از این در شکوفایی معدنی نقش آفرین باشد.

استاندار آذربایجان غربی با انتقاد از نبود یک رویه قاعده‌مند مبتنی بر قانون در شناسایی و بهره برداری از معادن تصریح کرد: با رویه‌های فعلی هیچ گاه بهره وری درست و اشتغال واقعی در حوزه معدنی تحقق نمی‌یابد.

شهریاری ظرفیت اشتغال معدنی در استان را بالا دانست و افزود: در حال حاضر ۵ هزار نفر در بخش معدنی استان فعالیت دارند که متاسفانه متناسب با ظرفیت‌های معدنی نیست.

رئیس سازمان نظام مهندسی معدن کشور نیز در سخنانی با تاکید بر قابلیت‌های معدنی استان از این خبر داد که به جهت جایگاه جغرافیایی آذربایجان غربی مرکز توسعه مراودات بین المللی در حوزه معدن در این استان راه اندازی می‌شود.

انتهای پیام/ط

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.