رونمایی از سامانه جامع آماری تحلیل و رصد آسیب‌های اجتماعی در بم

به منظور کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی، از سامانه جامع آماری تحلیل و رصد آسیب‌های اجتماعی بم با حضور مسئولان استانی و محلی رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، عباس صادق زاده مدیر کل بهزیستی استان کرمان در مراسم رونمایی از سامانه جامع آماری تحلیل و رصد آسیب‌های اجتماعی در بم گفت: در بحث آسیب های اجتماعی شاید در لفظ به موضوعی اشاره کرده ایم، اما در عمل کمتر به آن توجه شده و با جابجایی این دو مورد، قطعاً نتایج بهتری کسب خواهیم کرد.

او افزود: توسعه بدون توجه به مسائل اجتماعی ابتر است اگر رویکردمان یکی شود و از موازی کاری پرهیز کنیم، آن وقت است که می‌توانیم بگوییم کارمان عالمانه است و درست و سنجیده وارد مسائل اجتماعی شده ایم.

صادق زاده با بیان اینکه مسائل اجتماعی مسئله همه مردم است، تصریح کرد: بنگاه‌های اقتصادی بم باید به مسئولیت اجتماعی خود عمل کنند و اگر استراتژی علمی را در پیش بگیریم می‌توانیم در یکسال آینده با مدیریت آسیب‌ها، دغدغه‌ای در مورد بم نداشته باشیم.

صادق زاده با بیان اینکه مسائل اجتماعی مسئله همه مردم است گفت: بنگاه‌های اقتصادی بم باید به مسئولیت اجتماعی خود عمل کنند و اگر که استراتژی علمی را در پیش بگیریم می‌توانیم در یکسال آینده با مدیریت آسیب‌ها، دغدغه‌ای در مورد بم نداشته باشیم.

اشرف زاده، رییس بهزیستی شهرستان بم نیز گفت: با توجه به آسیب‌های شهرستان بم و نبود برنامه‌ای مدون برای کنترل این آسیب‌ها نیاز به ایجاد چنین سامانه‌ای احساس می‌شد و همین بهانه‌ای شد تا بهزیستی وارد میدان شده و عملیاتی برای کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی پیش قدم شود.

او تحلیل دقیق وضعیت موجود در حوزه آسیب های اجتماعی و رصد آن در آینده، فراهم سازی زیر ساخت‌های لازم برای برنامه ریزی، سیاست‌گذاری و تحلیل‌نقطه به نقطه‌آسیب های اجتماعی در سرتاسر شهرستان بم و‌ طراحی مدل‌های مداخلاتی ‌بومی و محلی، افزایش اثربخشی برنامه ها در حوزه آسیب‌های اجتماعی با توجه به اولویت‌های هر منطقه و محله، نظارت مستمر بر فعالیت‌ها و اقدامات ادارات و نهادهای مربوطه و ارزیابی و رصد پیشرفت کار‌ها، انسجام بخشی بین دستگاه‌های متولی برای اجرای برنامه‌های مختلف در زمینه کاهش آسیب‌های اجتماعی، اصلاح توزیع و پراکندگی مراکز خدمات اجتماعی و جلوگیری از فعالیت‌های موازی را از اهداف اصلی این سامانه عنوان کرد.

اشرف زاده دستیابی سریع به آمار و اطلاعات و امکان گزارش‌گیری های مستمر ‌به منظور استفاده در تصمیم گیری های دوره‌ای یا کلان را از مزایای دیگر این سامانه عنوان کرد.

انتهای پیام/ب

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار