رشد آسیب‌های اجتماعی در جیرفت

رییس اداره بهزیستی شهرستان جیرفت گفت:در شش ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه پارسال با رشد بسیار فزاینده آسیب‌های اجتماعی در جیرفت روبرو هستیم.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، محمد رضا نژاد، رییس بهزیستی شهرستان جیرفت در کارگروه آسیب‌های اجتماعی جیرفت با اشاره به ماموریت‌های متعدد بهزیستی در امر پیشگیری و مسائل اجتماعی، بهزیستی را تنها متولی تخصصی مسائل اجتماعی دانست و گفت: بدون تردید کار در مسائل اجتماعی به لحاظ پیچیدگی وخاصیت ویژه آن به تنهایی از عهده هیچ دولتی بر نمی‌آید ودر همه نقاط دنیا فعالیت در این حوزه با مشارکت فعال تشکل‌های مردم نهاد و توجه خاص همه مجموعه‌های اقتصادی وغیر اقتصادی نسبت به مسئولیت اجتماعی انجام می‌شود.

او به ارائه گزارشی از وضعیت آسیب‌های آجتماعی، همسر آزاری واقدام به خودکشی و بد سرپرستی در سطح شهرستان پرداخت وگفت: در شش ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه پارسال با رشد بسیار فزاینده این آسیب‌ها در جیرفت روبرو هستیم که این مهم مشارکت بین دستگاهی را برای شناخت وکنترل آسیب‌های اجتماعی بیش از گذشته می‌طلبد.

محمدرضا نژاد در ادامه پیشنهاد تشکیل کارگروه مسئولیت اجتماعی با رویکرد جدید وتعیین ۷ کمیته تخصصی در جمع کارگروه آسیب‌های اجتماعی را مطرح کرد که مورد تایید اعضای جلسه قرار گرفت.

همچنین میثم ابوسعیدی معاون اجتماعی، سیاسی وامنیتی فرمانداری جیرفت گفت:موفقیت در حوزه آسیب‌ها و مسائل اجتماعی و به نتیجه رسیدن اقدامات و برنامه‌های مربوط به مسائل اجتماعی منوط به همکاری مسئولانه همه مجموعه‌ها و اقشار جامعه است.

او خواستار هم افزایی بیشتر دستگاه‌های اجرایی وتشکل‌های مردم نهاد در خصوص کنترل آسیب‌های اجتماعی در جیرفت شد.

در پایان این نشست مقرر شد اتاق صنایع ومعادن وبازرگانی جنوب کرمان به عنوان معین اقتصادی شهرستان جیرفت در کنار ادارات دولتی در حمایت از برنامه‌های عالمانه با موضوع پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی قرار گیرند.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار