افتتاح کتابخانه تخصصی مرکز پژوهش‌های شورای شیراز

کتابخانه تخصصی مدیریت شهری مرکز پژوهش‌های اسلامی شورای شهر شیراز با حضور نماینده ولی فقیه در فارس به بهره‌برداری رسید.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، سرپرست مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر شیراز در آئین افتتاح کتابخانه تخصصی مرکز پژوهش‌های شورای شیراز، گفت: فعالیت این مرکز از ٢٧ مهرماه پارسال آغاز شد و با برگزاری جلسات هیئت امنا، بستر و ساختار سازمانی مرکز تعیین شد.

عبدالجلیل شریفی ادامه داد: جلسات شورای پژوهشی، کارگروه‌های تخصصی و دعوت از متخصصان مدیریت شهری مسیر کلی و الزامات علمی مرکز را تدوین کرد.

او افزود: پاسخ کارشناسی به لایه‌ها و طرح‌های ارجاعی شورا و حمایت از پایان نامه‌ها در مقاطع مختلف تحصیلی و همچنین حمایت انجام پژوهش‌های کاربردی طی یکسال گذشته در دستور کار قرار این مرکز قرار گرفت.

سرپرست مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر شیراز گفت: همچنین با توجه به موقعیت قرارگیری ساختمان مرکز پژوهش‌ها، پارک مجاور و فضا‌های بلااستفاده شهری اطراف مرکز، با همکاری شهرداری منطقه تاریخی -فرهنگی و با طراحی مناسب به پارک و محل مطالعه تبدیل خواهد شد.

او اظهار کرد: در جهانی که تخصص، مهارت و توانمندی با دقت، تلاش و اندیشه عمیق همراه است برای داشتن شهری پویا و تحقق توسعه پایدار ناگریزیم دست یاری به سمت اندیشمندان و بزرگان علم و دانش دراز کنیم تا تصمیمات مرتبط با حیات شهر را کیفیتی در خور ببخشیم.

شریفی با بیان اینکه راه‌اندازی کتابخانه تخصصی مدیریت شهری مرکز پژوهش‌های اسلامی شورای شهر شیراز با نگاه ویژه به حوزه مدیریت شهری، افروختن چراغی که تابندگی اش بی شک موجب روشنایی راه آینده شیراز خواهد بود، گفت: شیراز شهر زیست بوم عرفا، ادبا، علما و حکماست و میراث ماندگار آن بزرگان، امروز امانت دست ماست.

مرکز پژوهش‌ها، حیاتی‌ترین بخش شورای شهر است

رئیس شورای اسلامی شهر شیراز ایجاد مرکز پژوهش‌های این نهاد را باارزش‌ترین اقدام شورای پنجم خواند و گفت: در همین زمینه، کتابخانه این مجموعه باعنوان حلقه تکمیل‌کننده مرکز پژوهش‌ها تصمیمات شورای اسلامی شهر را علمی می‌سازد.

سید عبدالرزاق موسوی با گرامی‌داشت دهه فجر انقلاب، عنوان کرد: دهه فجر بهانه‌ای است برای تحقق اهداف انقلاب تا بتوانیم با بازخوانی کارنامه خود، اشکالات را برطرف کنیم.

او ریشه تمام مشکلات را در جهل و نادانی دانست و گفت: عدم شناخت باعث می‌شود نتوانیم به درک مشترک درباره مسائل مختلف برسیم و ارزش گام‌برداشتن در زمینه رسیدن به فهم مشترک، با تلاش‌های دیگر ما قابل‌مقایسه نیست.

رئیس شورای اسلامی شهر شیراز، افتتاح مرکز پژوهش‌های مرکز شورای اسلامی را زیباترین روز در طی حدود سه‌ونیم ساله این شورا دانست و گفت: این اقدام مسیر رسیدن به درک مشترک را فراهم می‌سازد و در تصمیم‌سازی‌ها کمک‌کننده است.

موسوی دلیل از تشکیل این مرکز را سرنوشت‌ساز بودن مصوبات شورای شهر بر زندگی مردم دانست و اضافه کرد: شورای شهر شیراز برای جمعیتی دو میلیونی تصمیم می‌گیرد و مصوباتش سرنوشت مردم را رقم می‌زند؛ از همین رو هرچه مصوبات از پشتوانه علمی و فنی و پژوهشی کارشناسی و تحقیقاتی بیشتری برخوردار باشد به همین میزان هم تصمیمات برای تامین صرفه و صلاح مردم و اجتماع مفید خواهد بود.

او با تاکید بر اینکه وجود مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر شیراز ضروری‌ترین بخش برای فعالیت شورای اسلامی بوده است، بیان کرد: با این اهمیت، این مجموعه باید از ابتدا تاسیس می‌شد تا بتواند پشتوانه علمی تصمیم‌گیری‌ها باشد.

رئیس شورای اسلامی شهر شیراز همچنین به موضوع ایجاد کتابخانه تخصصی در این مرکز اشاره کرد و ادامه داد: گشایش این کتابخانه تخصصی، اتمام حجتی برای تقویت ارزش محتوایی مرکز پژوهش‌هاست.

موسوی در ادامه قرارگرفتن مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر شیراز را در جوار حرم احمدبن‌موسی (ع) با اهمیت ارزیابی و ابراز امیدواری کرد که این موضوع ارتباطی تنگاتنگ و معنادار برای تقویت بنیه‌های فرهنگی ایجاد کند.

او همچنین با اشاره به آسیب‌های اجتماعی موجود در منطقه، ایجاد مرکز پژوهش‌ها را نقطه عطفی در تغییر وضعیت اجتماعی و ساختار فرهنگی این مجموعه دانست.

رئیس شورای اسلامی شهر شیراز ضمن تاکید بر ضرورت بهره‌گیری از ظرفیت‌های این مرکز، گفت: مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر شیراز از لحاظ سخت‌افزاری و امکانات در وضعیت مطلوبی است، ولی از لحاظ محتوایی نمره‌ای بیش از ۱۲ تا ۱۵ به آن تعلق نمی‌گیرد؛ اما امید است در ادامه راه در به ثمر رساندن موضوعات پژوهشی موفق عمل کند.

موسوی افزود: نزدیک به ۶ هزار جلد کتاب در ۲۹ عنوان موضوعی در زمینه مدیریت شهری و موضوعات مرتبط با آن در کتابخانه مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر شیراز وجود دارد.

کتابخانه تخصصی مرکز پژوهش‌های شورا در فضایی به مساحت ۲۰۰ متر مربع و با یک میلیاردتومان هزینه شورای اسلامی شهر شیراز ساخته است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.