سهم وزارت علوم در تامین اعتبار پروژه های عمرانی کم است

وزیر علوم سابق گفت: روند تامین اعتبار پروژه‌های عمرانی وزارت علوم کُند و سهم آن ناچیزتر از قبل شده است.

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، رضا فرجی دانا، وزیر علوم سابق در سومین نشست مجازی خیرین آموزش عالی کشور  اظهار کرد: در دوره آغاز مسئولیت آنچه که برای ما واضح بود این بود که روند تامین اعتبار پروژه های عمرانی کُند و سهم وزارت علوم ناچیز بود و اکنون ناچیزتر از قبل نیز شده است.

او ادامه داد: همیشه معتقد بودیم که خیرین کلید حل این مشکلات هستند و با استفاده از آنها می توانیم، مشکلات را حل کنیم.

فرجی دانا افزود: با استفاده از این روش به موفقیت رسیدیم و تاکنون گام های بسیار خوبی برداشته شده است. در این مسیر خوابگاه هایی بازسازی شدند که کاملا غیر استفاده بودند.

او تصریح کرد: اینکه توانستیم یک کار گروهی را ادامه دهیم نقطه موفقی است؛ امیدواریم این اقدامات طلیعه مشارکت عمومی در امور خیرین و آموزش عالی باشد.

فرجی دانا ادامه داد: یکی از علائم توسعه یافتگی داشتن دغدغه علم و فناوری است. دغدغه علم و فناوری در عموم مردم کشور نشانی از توسعه یافتگی است.

شرایط کرونا نباید در کیفیت تحصیل تاثیر منفی داشته باشد

فلاح دبیر کل انجمن فارغ التحصیلان دانشگاه صنعتی شریف در ادامه گفت: بحث خوابگاه ها تا حدودی حل شده است اما باید توجه بیشتری به کرونا کرد. باید بررسی کرد که در وضعیت فعلی دانشجویان ما به چه کاری نیاز دارند.

فلاح ادامه داد: شرایط کرونا نباید در کیفیت تحصیل، تاثیر منفی داشته باشد. در زیر ساخت ها هنوز مشکلات ما حل نشده و باید این کار در صندوق رفاه مورد توجه و اولویت قرار بگیرد. دانشگاه ها اقداماتی در حوزه کرونا انجام دادند اما متاسفانه این مسئله اصلا مطرح نشده است. سازمان غذا و دارو هنوز همکاری در زمینه مجوز تولید و اقداماتی که ما در دانشگاه داشته ایم، نکرده است.

مدیر کل انجمن فارغ التحصیلان دانشگاه شریف بیان کرد: اگر وزارت علوم بتواند از دانشگاه ها حمایت کند و برنامه ای در نظر بگیرد، بسیار موثر خواهد بود.

طرح چهل سی سی نتایج فوق العاده ای داشته است

در ادامه مصلی نژاد خیر و رئیس بنیاد فرهنگی گفت:  ساخت خوابگاه و مدرسه امری است که برکات آن ادامه دارد. طرح چهل سی سی در حقیقت تقویت و اشاعه فرهنگ انجام کار گروهی است.

او ادامه داد: در کشورهای در حال توسعه انجام کار گروهی ثمربخش نیست اما هیئت دولت باید بداند که وزارت علوم با این طرح موجبات اشاعه کار گروهی را فراهم کرده است. این کار گروهی منجر به ایجاد خوابگاه هایی شد و بسیاری از دانشگاه ها و دانشجویان در حال استفاده از این خوابگاه ها هستند. 


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار