شکایت شرکت انتخاباتی از وکیل ترامپ و درخواست غرامت ۱.۳ میلیارد دلاری

شرکت دومینیون از رودی جولیانی که در ادعای تقلب در انتخابات ریاست جمهوری با ترامپ همراهی کرد به دلیل افترا و خسارت مالی شکایت کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از ان‌بی‌سی، شرکت تولیدکننده تجهیزات ودستگاه‌های رای‌گیری انتخاباتی دومینیون که معتقد است هدف توطئه‌هایدونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا و متحدانش قرار گرفته است، روز دوشنبه از رودی جولیانی، وکیل شخصی ترامپ به دلیل افترا شکایت کرد.

این شرکت در یک شکایت ۱۰۷ صفحه‌ای که در دادگاه منطقه‌ای آمریکا ثبت شد، اعلام کرد: در نتیجه دروغ‌های افترا آمیز جولیانی با سایر متحدان ترامپ و رسانه‌های طرفدار آنها در ارتباط با تقلب در انتخابات، بنیانگذار و کارمندانش مورد آزار و اذیت قرار گرفته و تهدید به مرگ شده اند و  این شرکت صدمه‌ای بی سابقه و جبران ناپذیر دیده است. 

این شرکت در شکایت خود اظهار کرد این اقدام را برای احقاق حقوق شرکت در قانون مدنی، جبران خسارت‌ها و دفاع از خود، کارمندان و روند انتخابات انجام می‌دهد. 

همچنین دومینیون در حساب توئیتری خود، جولیانی را که به دامن زدن به دروغ ترامپ در مورد تقلب وسرقت در انتخابات کمک کرد، به اظهارات واهی و افتراآمیز درباره شرکت متهم کرد.

بر اساس شکایتی که اولین بار توسط نیویورک تایمز گزارش شد، دومینیون  به دنبال دریافت خسارت بیش از ۱.۳ میلیارد دلاری است.

جان پولوس، مدیرعامل این شرکت در بیانیه‌ای گفت: این دروغ‌ها نه تنها به نام خوب شرکت من لطمه زده است، بلکه اعتماد به نهاد‌های دموکراتیک آمریکا را نیز خدشه دار می‌کند.

نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا نیز اعلام کرد: قصد داریم جولیانی و دیگر افرادی را که اطلاعات غلط منتشر می‌کنند را  مورد بازخواست قرار دهیم. 

رودی جولیانی روز دوشنبه در بیانیه‌ای تاکید کرد: این اقدام دیگری از سوی جناح چپ پر از نفرت است که باعث از بین بردن و سانسور آزادی بیان و همچنین توانایی وکلا در دفاع کامل از موکلان خود می‌شود.

شرکت دومینیون یکی از بزرگترین فروشندگان تجهیزات دستگاه‌های رای‌گیری انتخاباتی در آمریکاست و محصولات آن در ۲۸ ایالت در انتخابات سال ۲۰۲۰ مورد استفاده قرار گرفت.

در حالی که محققان امنیت سایبری در سال‌های اخیر برخی از ایرادات موجود در تجهیزات انتخاباتی را کشف کرده اند، کارشناسان ارشد امنیت انتخابات جهان نامه‌ای سرگشاده را امضا کرده اند که هیچ مدرکی مبنی بر تقلب رایانه‌ای در انتخابات سال ۲۰۲۰ آمریکا اثبات نکرده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار