تولید مکمل بهبود سندروم متابولیک به همت محققان دانشگاه علوم پزشکی مشهد

پژوهشگران دانشگاه علوم پزشکی مشهد برای نخستین بار موفق به تولید و عرضه مکمل بهبود سندروم متابولیک بر پایه گیاه زرشک با نام تجاری گلوکوبر شدند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،احمد امامی مدیر گروه داروسازی سنتی دانشکده داروسازی مشهد و از مجریان طرح تولید گلوکوبر گفت: سندروم متابولیک شامل مجموعه‌ای از اختلالات شامل فشارخون بالا، قند خون بالا، چربی بالای دور کمر و سطوح غیرطبیعی کلسترول یا تری گلیسیرید، به شکل پیش رونده‌ای در حال شیوع است.

او افزود: تغییر سبک زندگی سالم، تحرک کافی نداشتن، مصرف دخانیات، چربی، قند و نمک زیاد، فست فود، نوشابه‌های گازدار و آبمیوه‌های غیرطبیعی و استرس زنگ خطری است که با افزایش شاخص چاقی و ابتلا به بیماری‌های قلبی، عروقی و دیابت، مؤید بحرانی گسترده در سال‌های آتی نظام سلامت است.

مدیر گروه داروسازی سنتی دانشکده داروسازی مشهد ادامه داد: گیاه زرشک از دیرباز در طب سنتی و فولکلور برای درمان بیماری‌های گوناگون کبدی و گوارشی مورد استفاده قرار می‌گرفته و طبق شواهد متعدد در طب مدرن، عصاره ریشه و ساقه این گیاه، اثرات مفید و ارزشمندی در بهبود شاخص‌های سندرم متابولیک داشته است.

امامی بیان کرد: کپسول گلوکوبر یک فرآورده طبیعی حاوی عصاره تغلیظ شده ریشه و ساقه گیاه زرشک بوده و با داشتن مواد موثر متعدد از جمله ترکیب آلکالوئیدی بربرین، از طریق مکانیسم‌های مختلف به کنترل و بهبود این شرایط خطرآفرین کمک می‌کند.

بیشتر بخوانید


او در خصوص روند تولید فراورده دارویی گلوگوبر تصریح کرد: این محصول پس از طی مراحل قانونی و دریافت مجوز‌های لازم از سازمان غذا و دارو در آذرماه امسال، برای نخستین بار تولید و به بازار دارویی کشور عرضه شده است.

مدیر گروه داروسازی سنتی دانشکده داروسازی مشهد ادامه داد: کنترل اضافه وزن و چاقی، کاهش مقاومت به انسولین، کنترل قندخون، کنترل و پایش چربی و فشارخون، سم زدایی و تقویت عملکرد کبد در عارضه کبد چرب غیر الکلی را از دیگر ویژگی‌های فراورده تولیدی گلوگوبر ۳۰۰ است.
 
انتهای پیام//م.م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.