دیدار میشل عون با سفیر آمریکا در بیروت

رئیس‌جمهور لبنان با سفیر آمریکا در بیروت درباره آینده روابط دو کشور در دوره دولت جدید واشنگتن گفتگو کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از النشره، «میشل عون» رئیس جمهور لبنان، امروز (سه‌شنبه) میزبان «دوروتی شیا» سفیر آمریکا در بیروت، پایتخت لبنان بود.

در این دیدار با حضور چند مقام لبنانی دیگر در کاخ بعبدا برگزار شد، دو طرف درباره تحولات اخیر و آینده روابط لبنان و آمریکا پس از تحلیف جو بایدن، رئیس جمهور جدید این کشور گفتگو کردند.

دفتر اطلاع رسانی ریاست جمهوری لبنان درباره مسائل مطرح شده در این دیدار بیانیه‌ای صادر نکرده است.

میشل عون در ژوئن ۲۰۲۰ نیز با سفیر آمریکا دیدار داشت و در خصوص روابط دو کشور رایزنی کرده و دوروتی شیا حمایت واشنگتن از اصلاحات در این کشور برای عبور از بحران‌های مالی و اقتصادی کنونی را اعلام کرده بود.

این در حالی است که روزنامه لبنانی الاخبار در نیمه نوامبر ۲۰۲۰ در گزارشی از مانع تراشی سفیر آمریکا در روند تشکیل دولت در لبنان که یکی از مسائل مهم این کشور در دوره کنونی است که به بن بست رسیده، پرده برداشت.

طبق این گزارش، تمام نشانه‌ها حاکی از آن است که سعد حریری، نخست وزیر مکلف لبنان به این نتیجه رسیده، فرصت تشکیل دولت، صفر است؛ مسئله‌ای که مأمور تشکیل کابینه پس از دیدار با سفیر آمریکا به آن پی برده است.

الاخبار در ادامه فاش کرد که سفیر آمریکا در لبنان به حریری اطلاع داده، واشنگتن حضور حزب‌الله در دولت چه به‌صورت مستقیم چه از طریق متخصصان را نمی‌پذیرد. این مسئله در حالی است که الحریری تا پیش این دیدار بر «چشم‌پوشی» آمریکا از این مسئله تکیه کرده بود.

سفیر آمریکا که همواره به مداخله در امور لبنان می‌پردازد و دستورات واشنگتن را به مقامات لبنانی دیکته می‌کند و با طرح اتهام‌هایی تکراری علیه حزب‌الله لبنان و حامیان این جنبش، بر فشار‌های خود علیه حامیان مقاومت در لبنان ادامه می‌دهد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار