باشگاه خبرنگارن استان مرکزی گزارش می دهد؛

پرنده‌های کوچک و پرفایده در اقتصاد و سلامتی

این پرنده کوچک هم از نظر اقتصادی پرسود و زود بازده است و هم از نظر تغذیه و سلامتی دارای سود فراوان است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، یکی از دغدغه‌های امروز سیاستگذاران و مسئولان دست اندرکار اقتصاد و تولید، اشتغال‌های پرسود و زود بازده است تا بتوان هم جوانان را در مشاغل مختلف به کارگیری کرد و هم کمکی به رونق تولید و اقتصاد کشور کرد.

در میان اشتغال‌های سنتی و صنعتی تولید طیور به خصوص تولید بلدرچین از جمله مواردی است که هم پربازده و پر سود است و اشتغال آفرینی خوبی هم همراه دارد.

در زمینه تولید طیور تولید و پرورش بلدرچین گوشتی و تخم گذار از مواردی است که هم از نظر اقتصادی پرسود و زود بازده است و هم از نظر تغذیه و سلامتی دارای فایده فراوان است.

بزرگترین واحد صنعتی پروش بلدرچین گوشتی و تخم گذار استان مرکزی با رونق تو لید در حال فعالیت است و سالانه حدود یک میلیون و ۲۰۰ هزار عدد تخم بلدرچین تولید می‌کند.

پرنده‌های کوچک با فایده‌های بزرک

حمیدرضا کاوند رئیس جهاد کشاورزی شهرستان دلیجان در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک،  گفت: واحد صنعتی پروش بلدرچین  دلیجان بزرگترین طرح صنعتی پروش بلدرچین گوشتی و تخم گذار استان مرکزی است.

کاوند افزود: این واحد صنعتی پروش بلدرچین با بیش از ۳۲ هزار قطعه بلدرچین گوشتی و ۴هزار قطعه تخم گذار درشهرستان دلیجان درحال تولید است.

پرنده‌های کوچک با فایده‌های بزرک
او اضافه کرد: این واحد صنعتی که در هر دوره ظرفیت تولید ۱۰ هزار قطعه بلدرچین گوشتی را دارد که در کمترازیک سال به سود دهی رسیده و اقدمات لازم برای طرح توسعه آن در حال انجام است.

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان دلیجان بیان کرد: این طرح با اعتباری بالغ بر ۹ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی و آورده شخصی ایجاد شده است.

پرنده‌های کوچک با فایده‌های بزرک

او میزان اشتغال مستقیم این طرح را ۷ نفرمستقیم و۱۵ نفر غیرمستقیم اعلام کرد و گفت: علاوه بر این طرح صنعتی ۲ طرح سنتی پرورش بلدرچین هم در دلیجان فعال است.

پرنده‌های کوچک با فایده‌های بزرک


بیشتربخوانید:

  • افتتاح کارخانه تولید مکمل‌های ویتامینه دامی در اراک

  • صادرات ۵۰ درصد تولیدات دام و طیور استان مرکزی

  • افتتاح ۴ طرح بزرگ دامپزشکی در استان مرکزی در دهه فجر


گوشت بلدرچین دارای انواع پروتئین، ویتامین‌ها و عناصر معدنی کمیاب برای بدن انسان  است که ۸۵ درصد از پروتئین آن  با جذب شدن در بدن چربی خون را کاهش می‌دهد.

پرنده‌های کوچک با فایده‌های بزرک

تخم بلدرچین که درمیان تولیدکنندگان ماکیان به بمب ویتامین معروف است، یک‌پنجم تخم‌مرغ معمولی وزن دارد، ولی در مقایسه با آن از فسفر، آهن، ویتامین ۱ B و ۲ B زیادتری برخوردار بوده و منبع خوبی از ویتامین‌هاست و از این‌رو  بمب ویتامین نامیده‌ شده است.

پرنده‌های کوچک با فایده‌های بزرک

میزان کلسترول تخم بلدرچین  از تخم مرغ معمولی کمتر است و ترکیبات مغذی این تخم می‌تواند باعث دفع مواد رادیو اکتیو، فلزات سنگین نظیر سرب و جیوه و مواد زاید از بدن شود.

پرنده‌های کوچک با فایده‌های بزرک

خانم ابراهیمی مجری  طرح  پرورش بلدرچین که درسال ۹۸ به عنوان زن کارآفرین برتر استان مرکزی و کشور معرفی شد در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، گفت: این واحد صنعتی سالانه ۴۰ تن گوشت بلدرچین و یک میلیون و ۲۰۰ هزار عددتخم بلدرچین تولید می کند .

پرنده‌های کوچک با فایده‌های بزرک

ابراهیمی  با بیان اینکه  محصولات این واحد با استفاده از شبکه مویرگی توزیع و بدون واسطه در مراکزعرضه استان‌های تهران، قم، لرستان، اصفهان و مرکزی توزیع می‌شود  تامین نهاده‌ها را یکی از مشکلات اساسی این واحد دانست.

پرنده‌های کوچک با فایده‌های بزرک

دوره کوتاه جوجه کشی، رشد سریع و بلوغ زودرس، میزان تخمگذاری بالا، ضریب تبدیل غذایی مناسب، نیاز به محیط پرورش کوچک، مقاومت بالا در برابر بیماری‌ها و قیمت مناسب جهت عرضه گوشت و تخم به بازار از جمله دلایل اقتصادی بودن پرورش این پرنده است.

امیدواریم با توجه ویژه مسئولان این صنعت پرسود و زود بازده  رونق پیدا کند.

پرنده‌های کوچک با فایده‌های بزرک

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
فراهانی
۲۰:۵۸ ۰۱ اسفند ۱۴۰۰
سلام‌خانم‌ابراهیمی‌من‌‌میخواهم‌در‌زمینه‌‌پرورش‌بلدرچین‌شروع‌کنم‌تجربه‌ای‌ندارم‌آیا‌گوشتی‌بهتره‌یا‌تخمگذار؟چگونه‌میتوانیم‌در‌این‌زمینه‌آموزش‌ببینیم؟ از‌نظر‌فروش‌و‌بازاریابی‌به‌مشکل‌نمیخوریم؟ممنون‌میشم‌اگه‌راهنمایی‌بفرمایید.