پیشرفت فیزیکی زیرسازی راه آهن اردبیل به ۸۵ درصد رسید

معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربنا‌های حمل ونقل از پیشرفت فیزیکی ۸۵ درصد عملیات زیرسازی پروژه راه آهن اردبیل خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، خیرالله خادمی، معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل ونقل در جریان بازدید از پروژه راه آهن اردبیل گفت: این پروژه از بزرگترین پروژه های راه آهن در کشور بوده و در طول ۱۷۵ کیلومتری این پروژه ۳۵ کیلومتر تونل، پل های عظیم و چندین گالری وجود دارد.

او بیان کرد: عملیات روسازی این پروژه نیز در  در حال انجام بوده و در حال حاضر ۴۵ کیلومتر از ریل گذاری مسیر هم انجام گرفته است.

خادمی تصریح کرد: تلاش بر این است این پروژه را تسریع کرده و در نیمه اول ۱۴۰۰ این پروژه رو آماده بهره برداری کنیم.

او اظهار کرد: با تزریق اعتبارات که هم از طرف دولت و هم منابع بانکی به این پروژه صورت گرفته، روند پیشرفت خوبی داشته است.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه این پروژه از بزرگترین پروژه های مهندسی کشور است، افزود: این پروژه نزدیک ۳۵ میلیون متر مکعب عملیات خاکی و یک میلیون متر مکعب بتن ریزی داشته که در نوع خود بی نظیر است.

خادمی گفت: کوهستانی بودن این منطقه و نوع کاری که در آن با توجه به شرایط جغرافیایی انجام گرفته ،باعث طولانی شدن اجرای آن شده  که تلاش می شود در ۱۴۰۰ این پروژه آماده شود.

او به چهار خطه کردن مسیر اردبیل - سرچم به عنوان راه اصلی اتصال اردبیل به بزرگراه های منتهی به مرکز کشور افزود:  از ۱۷۰ کیلومتر  این مسیر،  ۳۵ کیلومتر تکمیل و  ۱۲۰ میلیارد تومان تامین اعتبار امسال  برای آن اختصاص یافته است.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت:  بر اساس برنامه ریزی های انجام گرفته چهار خطه کردن این مسیر در سه قطعه مشخص شده تا سه سال آینده به اتمام می رسد.

انتهای پیام/ع

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.